Sobota, 17 grudnia 2016 Kategoria 50-100

Wymarła kraina, albo kraina wymarłych rowerzystów

Kolejny raz, pewnie ostatni w tym roku, pojechałem penetrować drogi Republiki Rowerowej Gassy. Spodziewałem się wprawdzie słońca, bo tak utrzymywali jeszcze dwa dni temu synoptycy, ale i bez słońca da się jeździć. Jeszcze rano apka pogodowa twierdziła, że słońce wyjdzie o czternastej, a tymczasem dzisiejszy dzień, okazał się najbardziej ponury, mroczny i depresyjny jaki pamiętam, Jadąc przez puste i wyludnione jak po inwazji zoombie, albo ataku nuklearnym tereny, czułem klimat jak w filmach Hitchcocka. To było przerażające!
Było tak ciemno i ponuro, że nawet aparat nie mógł złapać ostrości, stąd prawie wszystkie zdjęcia są rozmazane.
Zamarznięte - Fort Zbarż
Widok na przeprawę w Gassach © yurek55
Choć nieodebrany, to gotowy. Most na Jeziorce, Obórki
Choć nieodebrany, to gotowy. Most na Jeziorce, Obórki © yurek55
Tablice informujące o zamkniętym moście oczywiście stoją nadal. Od 17 maja.
Zgłoszono 19115
Zgłoszono 19115 © yurek55
Mam na myśli tę aplikację

• Temperatura -2.0°C

Pękający lód to tylko stan umysłu. ;) ;p
mors
- 19:18 wtorek, 27 grudnia 2016 | linkuj
Do fortu weszliśmy, Meteor źle pamięta. Tam było tylko dużo mniej wody, po zbudowaniu trasy poziom się podwyższył. Wchodziło się na luzaka, sufit wysoko. I jak się szło równolegle przejściami bliżej wejść, to było ok, ale jak się wchodziło głębiej, to lód trzaskał pod stopami i trzeba było się wycofać. W głębi było po prostu ciut cieplej. Ale to były porządne mrozy, jakieś -15 w nocy było? -10 na pewno.
lavinka
- 19:12 wtorek, 27 grudnia 2016 | linkuj
Tylko jaka pewność że na całej powierzchni jest 12 cm ?
Ja nie wiem jakąś lodofobię mam. Boję się i już
- 15:24 wtorek, 27 grudnia 2016 | linkuj
"Drogą życia" przez zamarznięte jezioro Ładoga, podczas blokady Lerningradu, jeździły ciężarówki i ciągniki z zaopatrzeniem. Czyli z pewnością miał ponad pół metra grubości. Tutaj masz tabelę wytrzymałości lodu, rowerzyście wystarcza 12 cm. :)
- 22:32 poniedziałek, 26 grudnia 2016 | linkuj
E, jeśli zachować ostrożność, to aż takie niebezpieczne nie jest :-) Grunt to poczekać aż solidnie zamarznie, nie włazić w czasie odwilży, nie włazić na rzeki, nie podchodzić w pobliże zapór bo tam cieńszy lód.

Trochę się po jeziorach nałaziłem i mile wspominam, zwłaszcza całodniowe wyprawy po jeziorze w Giżycku. A koleżanka z Giżycka, która miała w rodzinie sporo miejscowych rybaków, opowiadała jak np. jej wujek utopił motor, gdy jechał po jeziorze i się zarwał pod nim lód.
meteor2017
- 22:22 poniedziałek, 26 grudnia 2016 | linkuj
Ja nigdy nie wejdę i nie weszłam na zamarznięty zbiornik wodny. Choćby nie wiem jak gruby byłby lód, Syna też uświadomiłam czym to może się skończyć. Za dużo było wypadków ....
- 20:04 poniedziałek, 26 grudnia 2016 | linkuj
Z zamarzniętym Fortem Zbarż trzeba uważać, kiedyś byliśmy tam w spore i dosyć długo trzymające mrozy, że wszystko było solidnie pozamarzane. Weszliśmy więc i tu na zamarzniętą fosę, ale nie wchodzilismy za bardzo do środka, tyle co zajrzeliśmy z wejścia, bo tam lód zaczynał trzeszczeć przy wchodzeniu.
meteor2017
- 16:25 poniedziałek, 26 grudnia 2016 | linkuj
No znam to :) ale dziś mnie to obeszło ....
- 21:04 sobota, 17 grudnia 2016 | linkuj
Za zimno, moje ręce nie wytrzymują takich temperatur. To znaczy nie wytrzymują powrotu do domu i gwałtownego ocieplenia. Ból jest straszny. Tak jak co roku, niestety.
- 20:54 sobota, 17 grudnia 2016 | linkuj
Myślałam że setunię łyknąłeś :). Fajnie że zrobili już most na Jeziorce.
Mi najbardziej podoba się zdjęcie z Wału Zawasowskiego
- 20:46 sobota, 17 grudnia 2016 | linkuj
Efekt niezamierzony, to wina/ i zasługa długiego czasu naświetlania 1/3 sekundy i zdjęć "z ręki"
- 20:30 sobota, 17 grudnia 2016 | linkuj
Zdjęcie zamarzniętego Fortu Zbarż dzięki rozmyciu posiada szczególny nastrój.
- 20:17 sobota, 17 grudnia 2016 | linkuj

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa esiez