Wtorek, 1 grudnia 2015 Kategoria <50

Przerwana i sztukowana

Tak właśnie wyglądała dzisiejsza wycieczka. Tym razem pomimo nienajlepszej pogody miałem szczery zamiar jakiś większy dystans zrobić. Może nie od razu setkę, ale 50+ na pewno. Niestety zaczął padać deszcz i z moich planów znowu nic nie wyszło. To nic, że deszcz zaraz przestał, uznałem, że brak błotników całkowicie usprawiedliwia mój odwrót. Po południu przypomniałem sobie, o czekającym na mnie w urzędzie nowym dowodzie osobistym i dosztukowałem trzy kilometry.
A na zdjęciach dawna siedziba PRL-owskiego giganta, a właściwie jej dni ostatnie. Dawni kierowcy i konwojenci zatrudnieni w SPTHW, czerpali z tego rogu obfitości pełnymi garściami. Pracować w takim miejscu, to lepiej nie trzeba było.
Stołeczne Przedsiębiorstwo Handlu Wewnętrznego
Stołeczne Przedsiębiorstwo Handlu Wewnętrznego © yurek55
Rozbiórka magazynów i biur b. SPHW
Rozbiórka magazynów i biur b. SPHW © yurek55
Prymasa 1000-lecia widok z kładki
Prymasa 1000-lecia widok z kładki © yurek55
Praca - marzenie (za PRL-u)
Praca - marzenie (za PRL-u) © yurek55
Tu było - tu stało
Tu było - tu stało © yurek55
Bez mapy, bo navime ma przerwę techniczną

Będzie co raz trudniej o tą wieczność w architekturze.
Na razie w Londynie, przy okazji starzenia się budynków w Dokach (Docklands), pojawiły się informacje o przymiarkach do wyburzenia części budynków, które po koło trzydziestu latach istnienia taniej jest rozebrać niż remontować. W ten sposób dochodzimy do budynków jednorazowego użytku.

A Rometce chcę przy okazji podziękować za zwrócenie uwagi na historyczne już przedsiębiorstwo transportowe, jakim było SPTHW. To jest całkiem ciekawy temat wart sprawdzenia przy okazji.
- 23:53 czwartek, 17 grudnia 2015 | linkuj
Chylę czoła oelka, twoja wiedza, rzeczowość, przenikliwość tematu oraz uprzejmość są imponujące, dla takiej nierozgarniętej trochę osoby jak ja to robi wrażenie, pozdrawiam :-)
- 02:06 czwartek, 3 grudnia 2015 | linkuj
Fakt, że SPHW trzeba odróżnić od SPTHW, które zresztą w 1990 roku podzielono na kilka firm, z których tylko jedna ostała się pod starą nazwa.
Baza z Nakielskiej, położona na przeciwko zajezdni autobusowej "Redutowa" stała się siedzibą P.T. Wola, ale ta firma też już nie istnieje.
Tam jednak nie było potężnego magazynu z bocznicą kolejową. Najwyższy jest dwupiętrowy biurowiec.
- 01:44 czwartek, 3 grudnia 2015 | linkuj
Witaj yurku55, Spostrzegłam jedną rzecz ale nie chciałam już poprawiać ale skoro tak mnie oceniono tutaj ;-) to zwrócę uwagę że prawidłowy podpis skrótu SPTHW brzmi Stołeczne Przedsiębiorstwo TRANSPORTU Handlu Wewnętrznego na tej ulicy Nakielska 1 też był zakład dlatego chciałam się upewnić. jeżli chodzi o zdjęcie nie robiłam zoomu więc dostrzegłam jedynie nr 83. Tak to było...:-)
- 11:39 środa, 2 grudnia 2015 | linkuj
Oelka oczywiście ma rację. Jemu podpis pod trzecim zdjęciem i tabliczka adresowa na ogrodzeniu, na ostatnim zdjęciu nie jest potrzebna. A czytelnikom mniej spostrzegawczym, nawet to nie wystarcza :)
- 09:30 środa, 2 grudnia 2015 | linkuj
Hurtownia stała, a właściwie jeszcze w części stoi (bo rozbiórka jakoś ostatnio wyhamowała) pomiędzy al. Prymasa Tysiąclecia i ulicą Ordona. Drugie i trzecie zdjęcie jest zrobione z kładki nad al. Prymasa Tysiąclecia. Od północy graniczyła z zakładami VIS (Fabryką Wyrobów Precyzyjnych im gen. K. Świerczewskiego).
Nakielska to zupełnie inna część Woli, za Redutową.
- 02:27 środa, 2 grudnia 2015 | linkuj
Jak zwykle ciekawa relacja z historią Warszawy w tle. Jakoś nie kojarzę tego budynku, następnym razem zwrócę uwagę na to miejsce, czy to ulica Nakielska ? pozdrawiam
- 21:22 wtorek, 1 grudnia 2015 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iataz