Poniedziałek, 17 lutego 2014 Kategoria <50, kurierowo

Pomieszanie z poplątaniem.

Tak nazwałem dzisiejszy wpis, bo nie ma on jednej myśli przewodniej, a wszystko przez zdjęcia, których nacykałem za dużo, bez żadnego ładu i składu. Napiszę tylko na początku, że pojechałem odebrać zakupy na Marysin Wawerski i pod tym kątem zaplanowałem trasę.
Pierwsza grupa, to zima, kra i lód

Most Siekierkowski
Druga, to kapliczki i Praga
Kapliczka na Zabranieckiej
Kapliczka na Zabranieckiej © yurek55
"Na pamiatkę jubileuszu obchodzonego w dniu 8 grudnia 1904 roku 50 letniego Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny R.P 1905"  Ten niezbyt gramatycznie poprawny napis, nawiązuje do ogłoszenia 8 grudnia 1854 r. przez Papieża Piusa IX, dogmatu o Niepokalanym Poczęciu Najświętszej Maryi Panny.
Kapliczka na Zabkowskiej 12
Kapliczka na Zabkowskiej 12 © yurek55 O Mario niepokalanie poczęta módl się za nami 1 VIII 1943 rok
Typowe praskie podwórko
Podwórko na Pradze © yurek55
Muzeum Pragi
Muzeum Pragi © yurek55
Muzeum warszawskiej Pragi według stanu na październik ubiegłego roku wyglądało bardziej "prasko". Myślałem, że przynajmniej zostawią budynek nieotynkowany, byłby bardziej autentyczny.

Trzecia grupa zdjęć, to fotki "ciekawostki"

Zakopane?, nie Anin
Zakopane?, nie Anin © yurek55
Sielanka na Kajki
Sielanka na Kajki © yurek55
Ulica Niemodlińska w Aninie
Ulica Niemodlińska w Aninie © yurek55
"Kochamy wciąż za mało i stale za późno"
Księdzu - Poecie Janowi Twardowskiemu który w tym domu w latach 2000 - 2005 uczył nas kochać Boga i ludzi - aninianie 2006r

A tu już SAMO ZŁO! Oczywiście według ekologów, zielonych (w tym "Zielonego Mazowsza", oczywiście też) i innych eko-terrorystów. W 2015 roku jak będą tę spalarnię rozbudowywać, znowu będą mogli się przykuwać łańcuchami.  Tu monitorowanych i wyświetlanych na tablicy jest 9 substancji emitowanych do atmosfery i jakoś nie widziałem ekologów sprawdzających na bieżąco, czy ta spalarnia, to druga Fukushima, albo Czarnobyl. Jestem pewien, że każda kotłownia osiedlowa, zakładowa czy inna, emituje więcej zanieczyszczeń. Ale nie jest "nośna medialnie"

Spalarnia odpadów na Targówku
Spalarnia odpadów na Targówku © yurek55

I na koniec
Kościół w Marysinie Wawerskim
Kościół w Marysinie Wawerskim © yurek55

Kościół Matki Bożej Królowej Korony Polskiej ul. Kościuszkowców
Kościół Matki Bożej Królowej Korony Polskiej ul. Kościuszkowców © yurek55
Ażurowa wieża kościelna
Ażurowa wieża kościelna © yurek55

Praga z lat 60. to już Praga po zniszczeniach.
Jeśli dobrać się do zdjęć, lub wspomnień z okresu przedwojennego zobaczymy inną Pragę, z zadbanymi kamienicami. Tak było do czasu wprowadzenia dekretu Bieruta.
Te budynki muzeum wyglądają tak, jak przed wojną.
Przykładem takiego stanu może być też na terenie Michałowa narożnik Kawęczyńskiej i Folwarcznej. Na zdjęciu z 1945 roku kamienica jest dokładnie otynkowana. Mija lat trzydzieści i po tynku nie ma śladu.
- 09:39 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj
Mam duże uznanie do wiedzy o Warszawie i nie tylko, ale z tym tynkowaniem praskich kamienic, to raczej się mylisz. Być może od frontu, tak, ale nie podwórka i oficyny. Sam pamiętam Pragę jeszcze z wczesnych lat 60-tych i zawsze w zaułkach dominowała czerwona cegła, a nie tynk. Dlatego muzeum też powinno, nawet zewnętrznie przypominać tamten koloryt, a nie oślepiać bielą, jak budownictwo śródziemnomorskie. A działalność ZDM-ów na pewno przyczyniła się do ogólnej ruiny i dewastacji, ale nie do tego, że tynku na budynkach nie było. Nie było go bowiem nigdy.
- 12:08 wtorek, 18 lutego 2014 | linkuj
Przed wojną wszystkie budynki na Pradze i nie tylko tam były tynkowane. Nie tynkowano tylko części budownictwa przemysłowego (np. budynki Monopolu Spirytusowego przy Ząbkowskiej). Te pozbawione tynków mury, to dorobek działalności Zarządu Domów Mieszkalnych (potem Przedsiębiorstwa Gospodarki Mieszkaniowej Praga Północ).
Budynki muzeum wyglądają tak, jak powinny.
- 10:51 wtorek, 18 lutego 2014 | linkuj
HMM...przypomniał się mi tekst mojego serdecznego kumpla, komplementujący spalarnie śmieci na Targówku, że najbardziej to protestowali żulo-menele- mieszkańcy osiedla Dudziarska ( osiedle za torami kolejowi), że będą mieli zatrute powietrze...
TomliDzons
- 08:55 wtorek, 18 lutego 2014 | linkuj
Moja tuż obok - św. Wacława. Przejeżdżałeś praktycznie pod moim domem.
bestiaheniu
- 08:13 wtorek, 18 lutego 2014 | linkuj
Twoja parafia?
- 21:42 poniedziałek, 17 lutego 2014 | linkuj
A już myślałem, że nie wrzucisz żadnej foty z Marysina. Obraziłbym się :)
bestiaheniu
- 21:34 poniedziałek, 17 lutego 2014 | linkuj

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa wnosz