Środa, 12 lutego 2014 Kategoria > 100, kurierowo, Piaseczno/Ursynów

Druga stówa! "...i trudno było jak cholera, lecz nie padłem..."

Wprawdzie Alosza Awdiejew w całkiem innym kontekście użył tytułowej frazy, ale ona (pomijając kontekst) pasuje jak ulał do opisu mojej dzisiejszej wycieczki. Wystarczy, że napiszę, że moja kurtka to jest cienka wiatrówka, a nie przeciwdeszczowa, miałem pod nią tylko koszulkę i w tym stroju W DESZCZU, jechałem do Góry Kalwarii drogą krajową nr 50. Następnie, na portierni Domu Pomocy Społecznej (dziękuję Panu Ochroniarzowi) założyłem podkoszulkę z plecaka, ogrzałem się chwilę przy kaloryferze i znów w deszczu dotarłem do Piaseczna. Jak dotarłem do córki, suche miałem tylko majtki na tyłku. Tam na szczęście mogłem odpocząć, ogrzać się, wysuszyć, coś zjeść i przebrać w suche i ciepłe rzeczy i podładowałem telefon, bo padł. Miałem nawet propozycję, żeby wziąć samochód, rower zapakować do bagażnika i komfortowo pojechać do domu. Ale nie skorzystałem.

Wisła w porannej mgiełce

Magistrat Miasta Otwocka© yurek55  nie - Urząd Miasta

Upamiętnienie dywersji na torach
Upamiętnienie dywersji na torach © yurek55
"Żołnierzom ruchu oporu którzy w latach okupacji hitlerowskiej w Polsce w walce o polsdkie szyny na trasie OItwock-Pogorzel-Pilawa niszczyli transporty z wojskiem i sprzętem wroga, Społeczeństwo pow. otwockiego.
Pamięci żołnierzy Armii Krajowej uczestniczących w akcjach dywersyjnych na niemieckie transporty wojskowe na linii kolejowej Otwock - Celestynów"

Pod spodem wykaz akcji Kedywu, daty i pod czyim dowództwem.

Pamięci zabitych przez Niemców mieszkańców Celestynowa
Pamięci zabitych przez Niemców mieszkańców Celestynowa © yurek55
W 1946 roku gdy postawiono ten pomnik, to Niemcy zabijali Polaków - nie naziści, nie faszyści, nie hitlerowcy. Po prostu Niemcy.

Fantazja nazewnictwa nie zna granic
Fantazja nazewnictwa nie zna granic © yurek55
To ostatnie zdjęcie, deszczyk dopiero zaczynał kropić, potem już była tylko walka o przetrwanie.
Dodałem gminę Celestynów

czyli takie, jak lubisz..:) ..Tym razem chyba dzwoniłeś zębami ?..:))
- 17:02 sobota, 15 lutego 2014 | linkuj
Dobrze sobie teraz żartować, ale zaręczam - nie było mi wtedy do śmiechu; jazda w przemoczonym ubraniu w zimie, w mokrych butach i skarpetach. to ekstremalne przeżycie
- 13:37 sobota, 15 lutego 2014 | linkuj
Najważniejszee majtki były suche po tej stówie ;D
- 22:39 piątek, 14 lutego 2014 | linkuj
O skubany. Widzę, że szalejesz :)
Dzień zapowiadał się super jeśli chodzi o pogodę. Nawet sam planowałem się przejechać. Wyobraź sobie uczucie, kiedy wychodziłem z roboty zajarany, że w końcu śmignę rundę.. i napotkałem świat cały w strugach deszczu.

Gratuluję dystansu. W takich warunkach powinien być pomnożony x2
bestiaheniu
- 18:02 czwartek, 13 lutego 2014 | linkuj
Z tymi partyzantami to jest tak, że oni coś wysadzą, kogoś zabiją i uciekają do lasu, a cywilna ludność miejscowa cierpi, co zresztą widać po drugim pomniku. Nie tylko Niemcy zabijali - mieli braki kadrowe i na zapleczu służyło dużo Ukraińców, Rosjan i innych barbarzyńskich ludów wschodnich.
kdk
- 08:21 czwartek, 13 lutego 2014 | linkuj
5. lubię działać na wysokiej adrenalinie..:))
- 06:34 czwartek, 13 lutego 2014 | linkuj
Ooooo?, witaj! Dobrze, że wrócileś. 1.Miałem w Celestynowie coś do odebrania 2.Nie znam dróg. 3.Bym się zgubił. 4. Mógłbym zostać w tym lesie na zawsze.
- 22:16 środa, 12 lutego 2014 | linkuj
Oraz, z Otwocka można przez las do 801, a nawet, jak się dobrze wyjedzie to dotrzeć bocznymi asfaltami do DK50 prawie przy moście. Z tym, że przez las to nie przy tej pogodzie...
rmikke
- 22:07 środa, 12 lutego 2014 | linkuj
DK50 nie nadaje się dla rowerów, o czym nawet parę razy wspominałem.
Na zachód od Grójca jest trochę lepiej (przynajmniej pobocze jakieś sensowne jest).
rmikke
- 22:04 środa, 12 lutego 2014 | linkuj

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa winam