Piątek, 13 grudnia 2013

Zadanie kurierskie: Jabłonna

Tytuł mówi, co inspirowało dzisiejszą wycieczkę. Pomimo, że polubiłem jeżdżenie, to jednak dodatkowa motywacja zawsze mi pomaga w podjęciu decyzji. Bo tak naprawdę, to trudno zrozumieć, że w takich warunkach atmosferycznych i otoczeniu, jeździmy dla relaksu i przyjemności.

Tym razem z Mostu Marycury zjechałem bezpośrednio w lewo w Świderską i przez Tarchomin, wyjechałem na Modlińską, ostatnią ulicą Tarchomina, a ściślej Osiedla Nowodwory. Potem kawałek drogi rowerowej, która - jak to u nas - skończyła się niespodziewanie i to tak, że nawet kawałek musiałem wrócić, żeby wbić się na jezdnię. Nota bene to już drugi raz, ciekawe czy za trzecim razem też tak pojadę, czy już zapamiętam? Na wjeździe do Jabłonny zatrzymałem się na chwilę, bo jadąc setki razy samochodem nie zauważałem, że tam stoją jakieś pomniki.
Obelisk poświęcony pamięci Jana Pawła II i 25-lecia Solidarności © yurek55

Wincenty Witos 1874-1945 © yurek55

Skwer w Jabłonnie © yurek55

Pomnik poległych w latach 1939 - 1945 © yurek55

Ten ostatni pomnik, pomimo kotwicy "Polski Walczącej" i inskrypcji z "Kamieni na szaniec", utrzymany jest w stylistyce z poprzedniej epoki. Po sprawdzeniu w niezawodnej wiki, moje przypuszczenie się potwierdziło; rok powstania 1981-82. A przy okazji: Witos dostał pomnik w czterdziestą rocznicę śmierci, a obelisk w 2006
Po odebraniu zakupów pojechałem dalej drogą dla rowerów aż do wiaduktu nad torami, a dalej do Zalewu już normalnie. W Nieporęcie skręciłem w stronę drogi gruntowej nad Kanałem Zegrzyńskim, a tam co 2 - 3 metry siedzieli wędkarze i to na odcinku kilkuset metrów! Podobno jakieś niesamowite brania tam były, jak ze strzępków słów zrozumiałem. Po tych kilkuset metrach zmieniłem zdanie i wróciłem na asfalt, po prostu chciałem szybciej dojechać do celu. Droga nad wodą jest niewątpliwie ciekawsza, ale i wolniejsza, bo to i teren i ciągle bym się na coś gapił. A tak, to tylko te flagi przed budą mnie zaintrygowały. Musicie przyznać, że w takim otoczeniu włoska, amerykańska i francuska flaga robią dziwne wrażenie.
Międzynarodowas szkoła językowa przy drodze na Nieporet © yurek55

Dziś załączam dwie mapy, bo w sklepie w Jabłonnie niechcący zakończyłem rejestrację i musiałem włączyć od nowa.