kurierowo

Czwartek, 22 czerwca 2023 Kategoria Piaseczno/Ursynów, kurierowo, bieda-gravel, 50-100

Ciepło!

Nad morzem nie było takiego upału, a na plaży bez osłony parawanu, wręcz chłodno. Warszawa oferuje tropikalne upały i tylko pęd wiatru podczas jazdy daje jakie takie ochłodzenie. Dzisiejsza jazda trochę bez planu, jedyny konieczny punkt do odwiedzenia, to Piaseczno. Żeby nie było za krótko, najpierw jazda na zachód do Babic i Broniszy, a później zwrot na południe. Będąc u córki umyłem rower z nadmorskiego kurzu i brudu, zabrałem po co przyjechałem, a że plecak zrobił się ciężki, najkrótszą drogą do domu.
Górczewska przy Auchan
Górczewska przy Auchan © yurek55
Biurowiec byłej Ożarowskiej Fabryki Kabli
Biurowiec byłej Ożarowskiej Fabryki Kabli © yurek55

• Kalorie 1940kcal
Piątek, 5 maja 2023 Kategoria 50-100, kurierowo, Piaseczno/Ursynów, bieda-gravel

Jak masz 30 bez kręcenia, to wiedz, że coś się dzieje.

Tak właśnie było na początkowych kilometrach mojej rowerowej wędrówki. Nawijałem kilometry na koła bez wysiłku, szybko i z przyjemnością. Nawet na górskim segmencie nazwanym Mont Opacz, rekord życiowy udało się poprawić, a był to już mój osiemdziesiąty czwarty przejazd. (Nie szkodzi, że to wiadukt nad torami:)] W Piasecznie zostawiłem ważną przesyłkę dla mojej najmłodszej, do plecaka zapakowałem cateringowy podarunek i rozpocząłem mozolny powrót do domu. Nie było łatwo, ale w końcu się udało.

Słynna scenka ze SPATiF-u trafiła na mural
Słynna scenka ze SPATiF-u trafiła na mural © yurek55

Pewnego dnia, do kawiarni SPATiF-u wpadł pijany JAN HIMILSBACH i krzyknął na cały głos:
” Inteligencja wypierdalać!”
Chwila konsternacji, goście patrzą po sobie. Na to wstał od stolika Gustaw Holoubek i powiedział:
” Nie wiem jak państwo, ale ja wypierdalam”.

• mapa trasy mini
Poniedziałek, 3 kwietnia 2023 Kategoria 50-100, kurierowo, Piaseczno/Ursynów

Wiatr dość silny, ale za to lodowaty

Pojechałem zabrać coś z lodówki od córki, a żeby droga mi się nie nudziła, wybrałem drogę przez Gassy. Jechało się bardzo dobrze, chwilami udawało się nawet 35 km/h osiągać, więc szybko i sprawnie dojechałem na miejsce. Niestety ostatni fragment był centralnie pod wiatr, ale jakoś udało się dotrzeć do domu.

Jeziorka w Obórkach

• Kalorie 1961kcal
Poniedziałek, 20 marca 2023 Kategoria Piaseczno/Ursynów, kurierowo, 50-100

Pierwsza goła noga

Pogoda iście wiosenna nam się zrobiła w stolicy, a ja wyjeżdżając rankiem nie wziąłem tego pod uwagę i ubrałem się niezbyt stosownie. Dlatego też po kilkunastu kilometrach zawróciłem do domu, by bardziej stosowny przyodziewek na grzbiet przyoblec. A skoro już wróciłem, to postanowiłem zmienić kierunek, cel i charakter jazdy na bardziej użytkowy, czyli kurierski.  W Piasecznie czekał na mnie w lodówce smakowity prezent od córki i nie mogłem pozwolić by zbyt długo tam leżał. :) Z powrotem jechałem więc z nieco obciążonym plecakiem, ale Gassy i tak musiały być zaliczone. Na zakończenie, już w mieście, ostatecznie zeszło powietrze z wielokrotnie łatanej tylnej dętki i tym razem wyrzuciłem ją ostatecznie do śmietnika. Już kilka dni się do tego zabierałem, bo przed każdą jazdę musiałem dopompowywać koło, ale odkładałem to na następny dzień. No to dziś się zemściło moje lenistwo.

Goła noga

Ceny paliw Pb95-6,63; Pb98-7,38; ON-6,80; LPG-3,04 © yurek55

Wtorek, 7 marca 2023 Kategoria <50, kurierowo, Naprawy

Pech razy dwa!

Jak już trochę przeschły jezdnie postanowiłem zawieźć coś szwagierce na Bródno, czyli jazda typowo kurierska. Pierwszą gumę złapałem już na Placu Zawiszy, ale wymiana dętek idzie mi coraz lepiej i po niedługim czasie mogłem jechać dalej. Po drodze zajechałem jeszcze do Przychodni na Kopernika, zapisać wnuczkę do specjalisty, bo telefonicznie jest to "Mission imposible" i to taka, której nawet Tom Cruise by nie dał rady. Drugą gumę złapałem w drodze powrotnej, na wiadukcie Trasy Toruńskiej koło FSO. Zjechałem na dół i w przedsionku biura zabrałem się za kolejną wymianę. Tym razem nie mogłem zlokalizować w dętce dziury, bo powietrze szybciej uciekało niż pompowałem i już myślałem, że będę komunikacją miejską wracał. Ale na szczęście nie wyrzuciłem poprzedniej dętki i w niej udało się zlokalizować dziurkę i skutecznie nakleić łatkę. Pomimo tego sukcesu, do domu jechałem z duszą na ramieniu, bo w oponie nie znalazłem winowajcy. Na szczęście pech mnie chwilowo opuścił i dojechałem bez przygód.

Wisła
Wisła © yurek55
Kręcone schody
Zawrót głowy © yurek55

• mapa trasy mini
Sobota, 4 marca 2023 Kategoria kurierowo, Piaseczno/Ursynów

Zawieje i zamiecie

Można powiedzieć, że prognoza pogody się sprawdziła, było wszystko: silny wiatr, opady deszczu, deszczu ze śniegiem i śniegu. W promocji, oprócz głębokiego nawilżenia cery, dostałem jeszcze piling twarzy, przy pomocy lodowych igiełek. Ale co najciekawsze, wcale nie uważałem tego za jakoś specjalnie dolegliwe, jechało mi się dobrze, a z Sękoccina do Kolonii Lesznowola nawet bardzo dobrze. Udało się zdobyć PR na segmencie Stravy z fajną średnią 30,5 km/h, a że z wiatrem w plecy? Mnie tam cieszy. :) Zdjęć nie robiłem, bo miałem plecak i do kieszonki nie dawało się sięgnąć w czasie jazdy, a stawać nie było po co. No chyba żeby pogodą się rozkoszować. :)
Ale za to mam ciekawy przypadek poprawności politycznej, inkluzywności i ... gwałtu na rozumie! Nowoczesność u bram.

Poniedziałek, 6 lutego 2023 Kategoria <50, kurierowo

Po zakup do Składnicy Harcerskiej

Od czasu wywrotki na rondzie na suchej nawierzchni, straciłem wiarę w swoje umiejętności jazdy na rowerze. No, może nie całkiem, ale na pewno na śniegu, błocie pośniegowym i przymarzniętym lodzie. Za każdym razem jak muszę taki fragment przejechać, robię to z duszą na ramieniu. Nie wiem jak długo to się będzie utrzymywać, w każdym razie teraz jest słabo. Staram się korzystać z jezdni, ale nie wszędzie jest to możliwe, czasem ddr wygląda na uprzątniętą i suchą, a po kilkudziesięciu metrach jest tak, jak na zdjęciu. Czekam na koniec tej pogody.

Wincentego Rzymowskiego
Wincentego Rzymowskiego © yurek55

Piątek, 3 lutego 2023 Kategoria kurierowo, Gassy, > 100

Pierwsza stówa w 2023

Słoneczny dzień i wczesna pobudka dawały nadzieję na pierwszą setkę w tym roku. Wychodząc z domu nie traktowałem tego jako warunek konieczny, ale wybrałem trasę dającą szansę na różne warianty powrotu. Pomimo, że jazda szła mi ciężko, bo to i wiatr, i siły i napęd wydający potępieńcze dźwięki, nie skróciłem dystansu i przejechałem całe zaplanowane kółko. Na koniec, już w mieście, dopadła mnie zapowiadana śnieżyca, ale z Ursynowa na Ochotę nie jest daleko, co nie zmienia faktu, że rower uświniłem jak nieboskie stworzenie. Na dodatek drogę mogłem obserwować tylko znad okularów i całe szczęście w sumie, że jechałem drogami dla rowerów. Z pozytywów, nie wiem dlaczego nie zmarzły mi ręce i domu nie cierpiałem katuszy ich odmarzania.
PS.
Podstawowym celem wyjazdu były zakupy w Składnicy Harcerskiej na Ursynowie i to się udało. :)

Mostek na Górkach Szymona
Wędkarz nad Jeziorką © yurek55

Poniedziałek, 2 stycznia 2023 Kategoria kurierowo, Gassy, 50-100

Pochwała baru "Przystań"

Z sylwestrowego wypadu nad morze, dzieci przywiozły nam gościniec, w postaci zupy rybnej. Rzecz jasna, jak ucha, to tylko z Baru "Przystań" w Sopocie, bo to niekwestionowany numer jeden na polskim Wybrzeżu. Pamiętam, gdy pierwszy raz jadłem u nich w 1995 roku zaprowadzony i już wtedy cieszyła się zasłużoną renomą wśród wtajemniczonych. A wtedy był to zwykły, mały pawilonik z kilkoma zaledwie stolikami, ale rybkę mieli pyszną. Teraz to już jest mały kombinat gastronomiczny, ale jedzenie nadal na najwyższym poziomie. Zawsze jak jesteśmy nad morzem, przynajmniej raz musimy być tam na obiedzie, nawet gdyby trzeba było dojechać ileś tam kilometrów. No a dziś przypomnieliśmy sobie smak "Przystani", i to w Warszawie.
Zanim jednak przywiozłem zupę do domu, pojechałem do przystani w Gassach zainaugurować kursy po drogach Republiki Rowerowej. Co rok asfalt robi się coraz gorszy, bardziej popękany, ale i tak lepszych tras dla rowerzystów w okolicy Warszawy nie ma. A jak się nie ma, co się lubi, to się lubi co się ma!

506 kilometr żeglownej Wisły
Pociąg towarowy w Kierszku © yurek55
Czwartek, 22 grudnia 2022 Kategoria <50, kurierowo

Po mieście, po książkę

Ostatnio jeździłem rowerem dwa tygodnie temu, ale warunki drogowe i zima za oknem nie zachęcały do podróżowania rowerem szosowym. Wprawdzie od trzech dni zimy już nie ma i śnieg się prawie wszędzie rozpuścił, ale jazda po kałużach też niezbyt mi się uśmiechała. Do tego trzeba było włączyć się w wir przedświątecznych obowiązków i tak jakoś się zeszło. Dziś wyjechałem tylko dlatego, że dostałem powiadomienie o odbiorze dawno zamówionej książki w wydawnictwie na Żoliborzu. Uznałem to za dobry pretekst żeby się wreszcie ruszyć, ale jazda ulicami miasta, wśród mniejszych i większych rozlewisk, nie sprawiła mi zbyt dużej przyjemności. Pewnie za miastem jest już dużo lepiej, niemniej sprawdzić tego przed świętami nie zdążę sprawdzić.