Piaseczno/Ursynów

Środa, 20 września 2023 Kategoria Piaseczno/Ursynów, kurierowo, Gassy, 50-100

Klasyk z małymi modyfikacjami

Jadąc na Gassy przejeżdżam Warszawę różnymi ulicami, ale ostatnio najczęściej jadę pierwszy odcinek Filtrową i Nowowiejską do Placu Zbawiciela, Placu na Rozdrożu i zjazd Agrykolą i Szwoleżerów do Czerniakowskiej. Potem można jechać przez Miasteczko Wilanów bądź Niski Wilanów - ja dziś wybrałem to drugie, dla odmiany zahaczając o Wał Zawadowski i ulicę Bruzdową. Później też troszkę pozmieniałem trasę, ale koniec końców i tak do mostu w Obórkach dojechać trzeba. Dalej to już przystań w Gassach, gdzie dziś nie zajeżdżałem, za to pojechałem do kamienia w Cieciszewie i dopiero stamtąd na stałą drogę do Piaseczna. przez Konstancin Jeziornę. Tym razem od córki coś zabrałem, a nie przywiozłem i z ciężkim plecakiem przejechałem ostatnie dwadzieścia jeden kilometrów.

Prawie zebra
Prawie zebra © yurek55

Parking Ciszyca
Parking Ciszyca © yurek55

• mapa trasy mini
Poniedziałek, 18 września 2023 Kategoria Piaseczno/Ursynów, kurierowo, Gassy, 50-100

Klasyk

Druga dzisiejsza wycieczka, to klasyczny trójkąt przez Piaseczno i Gassy. Przy okazji zawiozłem ulubione kabanosy mojej wnuczki zakupione przez babcię na Ochocie, bo jak wiadomo, u nas jest wszystko, czego w innych dzielnicach nie można kupić.  Pod koniec jazdy, już po podjechaniu Agrykoli w Alejach Ujazdowskich, stał przede mną czekając na zielone światło nastolatek, na oko 16 - 17 lat. Gdy przejechaliśmy jezdnię chciałem go wyprzedzić na drodze rowerowej, ale nie bardzo mi się udawało. Jechał środkiem na miękkim przełożeniu, chyba żeby mięśni nóg nie nadwyrężyć zbytnio i gdy go mijałem powiedziałem z lekką przyganą w głosie: - "Nie dość, że jedziesz wolno jak emeryt, to jeszcze środkiem drogi!." Nic nie odpowiedział, ale ja już za chwilkę uświadomiłem sobie, że to ja jestem emerytem, więc porównaniem rzuciłem mu nie najlepszym. :)

Jeziorka
Jeziorka © yurek55

Gassy
Gassy © yurek55

• Kalorie 1964kcal
Wtorek, 5 września 2023 Kategoria Piaseczno/Ursynów, ku pomocy, Gassy, 50-100

Piaseczno przez Gassy

Po wczorajszych "atrakcjach" postanowiłem dla odmiany odwiedzić stare dobre Gassy, a stamtąd do Piaseczna, popracować trochę nad trawnikiem. Trasa znana, bez niespodzianek, nie trzeba nic wymyślać ani patrzeć w nawigację, tylko po prostu jechać. Założenie swoje zrealizowałem całkowicie i żadnych przygód ani nieprzewidzianych zdarzeń nie odnotowałem.

Samojebka na przystani
Samojebka na przystani © yurek55
Przystań w Gassach
Przystań w Gassach © yurek55
Jeziorka z mostu
Jeziorka z mostu © yurek55

• Kalorie 1945kcal
Sobota, 2 września 2023 Kategoria 50-100, Piaseczno/Ursynów

eAzymut i Piaseczno przez Michałowice - test butów dhb

Nie miałem i nadal nie mam przekonania do celowości używania radaru Garmin Varia, a ten odpłaca mi tym samym i psuje się co kilka dni. Odebrałem dziś trzeci egzemplarz z wymiany i może do trzech razy sztuka? Zobaczymy. Drugiego używałem osiem dni i też, jak w pierwszym, zablokował się przycisk włączania. Może ja nie umiem obsługiwać, a może nie jest mi pisane używanie tego tak bardzo podnoszącego prestiż gadżetu. :)
Po powrocie do domu zmieniłem nieco ustawienie bloków w nowych butach i pojechałem do córki, zawieźć jej pozostawione przez wnuczki części garderoby i inne zapomniane rzeczy. Poprawy ani pogorszenia komfortu pedałowania nie odczułem, ale z butów jestem zadowolony. Są lżejsze, wygodniejsze, lepiej trzymają nogę, łatwiej wpinają się w pedały i podobają mi się na nodze.

Nad obwodnicą S7
Nad obwodnicą S7 © yurek55

Nowy nabytek
Nowy nabytek © yurek55

• mapa trasy mini
Wtorek, 22 sierpnia 2023 Kategoria > 100, Piaseczno/Ursynów

Stawy Walczewskiego w Grodzisku

Natknąłem się gdzieś przypadkiem w intrenecie na informację, o terenach sportowo - rekreacyjnych w Grodzisku Mazowieckim i z ciekawości pojechałem je obejrzeć. Powód do wyjazdu tak samo dobry, jak każdy inny, albo nawet lepszy. Obiekt wygląda całkiem zachęcająco, wstęp jest bezpłatny, dużo sprzętu wodnego do wypożyczenia, dmuchany park wodny, wydzielony teren do kąpieli, ratownicy - czyli wszystko co trzeba. Może uda się jeszcze w te wakacje pojechać tam z moimi dziewczynkami. Kiedy już zaspokoiłem ciekawość i obfotografowałem teren, przez Kady i Opypy dojechałem do Siestrzenia, a dalej przez Mroków, Parole i Wólkę Kosowską, do Piaseczna. Tam zrobiłem sobie krótki przystanek, by umyć rower po wczorajszej jeździe w deszczu i uzupełnić bidony, oraz oczywiście przytulić dziewczynki. Do domu wróciłem przez Ursynów, wydłużając nieco ostatni etap podróży i zaliczając trzydziestą szóstą setkę w tym roku. A dziewięć tysięcy kilometrów przekroczyłme wczoraj.

Park wodny
Opypy
Opypy © yurek55

• mapa trasy mini
Piątek, 11 sierpnia 2023 Kategoria <50, Piaseczno/Ursynów

Z nudów

Znowu nie za bardzo chciało mi się wsiadać na rower i to nie tylko z winy lenistwa, ale też z winy książki, pogody i leżaka podwórku. W pewnym momencie uznałem, że jednak na godzinkę można gdzieś wyskoczyć i po chwili już siedziałem w siodełku. Jak się ma rower w garażu i ubranie pod ręką, to szykowanie się do wyjścia zajmuje tylko minutkę. Nie mam opracowanych tras pod względem kilometrażu, a tym samym przybliżonego czasu przejazdu, ale udało się zmieścić w założonym czasie.
PS. Pomimo krótkiego dystansu, pobiłem aż jedenaście rekordów życiowych na segmentach. :)

Podwórko
Podwórko © yurek55

• mapa trasy mini
Czwartek, 10 sierpnia 2023 Kategoria 50-100, Gassy, Piaseczno/Ursynów

Góra Kawiarnia

Wczoraj pięknie wymyłem rower, wyszejkowałem łańcuch w benzynie i wyczyściłem kasetę. Dodatkowo zająłem się innymi rowerami stojącymi w garażu, no i z tego wszystkiego na jazdę już czasu nie wystarczyło. Dziś postanowiłem przezwyciężyć lenistwo i pojechać na kawę do Góry Kalwarii. Wracając stamtąd, skręciłem w Dębówce w prawo, bo już wiele razy zamierzałem zobaczyć, jak daleko jest do Wisły, ale zawsze mi się spieszyło. Po kilometrze jazdy asfaltem, nawierzchnia zmieniła się na płyty monowskie i po kolejnych pięciuset metrach dotarłem nad sam brzeg Wisły. Tam szybka fotka i powrót na stałą i sprawdzoną trasę na Gassy. Tym razem tam nie dojechałem, tylko w Cieciszewie pomknąłem prosto w kierunku Obór  i do Piaseczna.

Sierzchów
Góra Kawiarnia
Góra Kawiarnia © yurek55

• mapa trasy mini
Sobota, 29 lipca 2023 Kategoria 50-100, Gassy, Piaseczno/Ursynów, przed śniadaniem

Na szybko i na czczo do Gassów

Dziś tylko rano udało się trochę czasu na rower wygospodarować i pojechałem tam, gdzie cała Warszawa jeździ. Ale nie w sobotni poranek. Jechało się bardzo dobrze i to tak, że miałem wrażenie, wiatru w plecy niezależnie od kierunku jazdy. Niewytłumaczalne są to zjawiska i nawet nie usiłuję znaleźć prawidłowości rządzącej moimi wahaniami formy. Po prostu cieszę się, jak jadę szybko - i nie przejmuję się, jak jadę wolno.

Ujście Jeziorki do Wisły - widok z mostu w Obórkach, w sobotni poranek
Ujście Jeziorki do Wisły - widok z mostu w Obórkach, w sobotni poranek © yurek55

• Kalorie 2051kcal
Czwartek, 20 lipca 2023 Kategoria 50-100, Piaseczno/Ursynów

Kawałek kiełbasy dobrze obsuszonej

Dzisiejszy wpis sponsoruje powyższy cytat, który jak wiedzą wszyscy pochodzi z książki "Dzieci z Bullerbyn". Za każdym razem jak jestem u córki w Piasecznie, zapominam o doskonałej kiełbasie wiszącej pod sufitem i czekającej tam na mnie. Dziś więc, nie bacząc na złowrogie wróżby pogodowych przepowiadaczy, pojechałem wyłącznie w tym celu, by mieć gwarancję, że nie zapomnę. No i tym razem się udało. :)

Pałac na wodzie
Pałac na wodzie © yurek55
Żniwa na Wilanowie, w tle Ursynów
Żniwa na Wilanowie, w tle Ursynów © yurek55
Ulica Ruczaj
Ulica Ruczaj © yurek55

Wtorek, 18 lipca 2023 Kategoria > 100, Piaseczno/Ursynów

Radujmy się - jest asfalt na Klonowej!

Po trzech latach dokończyli ostatni, stumetrowy, fragment ulicy Klonowej na granicy Koczargów i Wojcieszyna. Z niewiadomych powodów, wykonawca remontu drogi, pozostawił nieskończony ten kawałek i przez rok nic się tam nie działo. No cóż, nie musimy wszystkiego rozumieć, prawda? dalej pojechałem przez Mariew do Zaborówka i z powrotem przez zachodnie wioski. A ponieważ chciałem zahaczyć o Piaseczno, skręciłem na Bronisze i przez Piastów dojechałem do Reguł i dalej do Walendowa, Łaz, Antoninowa i Bobrowca. Na miejscu jak zwykle uzupełniłem bidony, zmoczyłem koszulkę i czapeczkę i mogłem jechać do domu. Jazda przyjemna, wiatr bardziej pomagał niż przeszkadzał, a na dodatek chłodził, temperatura wreszcie niższa niż ostatnio, a rano nawet dość chłodno.

Brakujące sto metrów asfaltu na ulicy Klonowej