Czerwiec, 2020

Suma podjazdów:1968 m
Suma kalorii:22003 kcal
Środa, 10 czerwca 2020 Kategoria <50

Nie być w złym czasie w złym miejscu... tylko później:)

Ostatnie wpisy były o moich potyczkach z Garminem, ale wydaje się, że chyba się polubimy. Dziś już żadnych niespodzianek i psikusów mi nie robił, a nawet ku mej radości, prędkość średnią mi ciut lepszą niz licznik pokazał. Ustawiłem mu autopauzę gdy prędkość spadnie poniżej 5 km/h, a że dziś z rowerem chodziłem po sklepie ogrodniczym w Castoramie, to licznik działał, a Garmin nie. Stąd 0,2 km/h lepsza średnia. :) Dzięki Garminowi odkryłem też, dlaczego czasem jedzie mi ciężej. Wielu pewnie tego nawet nie zauważa, ale dla mnie każdy procent nachylenia ma znaczenie. Jednego procenta nawet nie widać w terenie, a licznik pokazuje i wiem czemu zwalniam. :) A na wiadukcie to nawet cztery procent było - i podjechałem! :)
Swoją drogą ciekawe ile jest procent na tej skarpie ze zdjęć.
Po zrobieniu zakupów i załadowaniu do plecaka ruszyłem na trasę dróg technicznych, by choć trochę kilometrów dorzucić do statystyk. Dla jasności, już od jakiegoś czasu, każda jazda poniżej pięćdziesięciu kilometrów, to porażka. Dziś był właśnie jeden z takich dni. Ale za to zobaczyłem jak kończy się głupota, brak wyobraźni i umiejętności. Dobrze, że tylko tak się skończyło, a nie gorzej. Na przykład gdyby jakiś starszy pan na rowerze, znalazł się na drodze tego młodego kierowcy i teraz leżał na dole pod smochodem. A to była kwestia kilku, lub kilkunastu minut...
I tym optymistycznym akcentem...
PS. Ale z tymi kaloriami to jednak Garmin przesadza. :)
Samochód służbowy
Samochód służbowy © yurek55
Parkowanie tyłem
Parkowanie tyłem © yurek55
To koniec długiego weekendu
To chyba koniec długiego weekendu? © yurek55
Wtorek, 9 czerwca 2020 Kategoria 50-100

Garmin zwariował

Dałem taki tytuł, ale on rzecz jasna nie odpowiada prawdzie. To nie Garmin, tylko ja wczoraj przestawiłem coś w ustawieniach i dziś licznik non - stop wyświetlał kolejne ekrany. I tak w pętli dookoła Wojtek. Mocno to było irytujące i próbowałem różnych rzeczy, włącznie z wyłączaniem - i nic. Wstapiłem nawet do Stajni Rowerowej z nadzieją, że jakiś ogarnięty człowiek będzie wiedział, co zrobić. Serwisant poklikał chwilkę, ale nie pomogło, potem zalecił wyłączenie na kilka minut i też nic. Później sam klikałem pół drogi szukając przyczyny, przy okazji niechcący zatrzymując rejestrację trasy. Dobrze, że awarynie miałem włączoną aplikację w telefonie i dzięki temu mam zapis.
Dopiero w domu, na spokojnie jeszcze raz przeklikałem się przez wszystkie ustawienia i wydaje mi się, że znalazłem przyczynę. Wczoraj włączyłem sobie funkcję autoprzewijania, nie wiedząc co to jest. A to chyba ta funkcja odpowiada za przeskakiwanie ekranów. Mam przynajmniej taką nadzieję, zobaczymy jutro.
O jeździe nie ma co pisać, klasyczna pętla przez zachodnie wioski.
Wiadomo, kontrola czasu
Maki © yurek55

Poniedziałek, 8 czerwca 2020 Kategoria 50-100

Zabawa Garminem

Nowa zabawka nazywa się Garmin 520 Plus i nazwanie go licznikiem rowerowym, nawet zaawansowanym, to tak, jakby komputer nazwać kalkulatorem. Nna klikaniu w jego przycisk i spędziłem dobre trzy godziny i nadal nie poznałem połowy jego funkcji. Albo i trzech czwartych. :) Podejrzewam ponadto, że dużo wody jeszcze w Wiśle upłynie zanim opanuję funkcje podstawowe. Narazie najbardziej irytuje mnie niemożność zrobienia pauzy, a właściwie niemożność znalezienia tej funkcji. Licznik rowerowy zatrzymuje czas gdy rower się zatrzymuje, a na garminie sekundy płyną, z czasem zamieniają się w minuty, a to przekłada się na wyliczenie średniej prędkości. Ta z licznika zawsze jest wyższa, co dla mnie ma znaczenie, przy moich trzepackich osiągach. Nie wiem też, czy jest sens wgrywania innej mapy niż ta, która jest, nie wgrywałem jeszcze tras, choć to przynajmniej wiem jak, dzięki filmowi Szajbajka, no i zapewne wielu rzeczy, których się jeszcze nawet nie domyślam. Za to dowiedziałem się, że funkcja nawigacyjna działa, bo kazałem się prowadzić do punktu startu i nawet nieźle sobie z tym poradziła. W pierwszym momencie zdziwiłem się, że ma nawet głosowe prowadzenie, choć po prawdzie było ciche i ledwo słyszalne, co złozyłem na karb słabego głośnika. Dopiero po dłuższej chwili olśniło mnie, że głos dobiega nie z kierownicy, a gdzieś z tyłu. Metodą dedukcji doszedłem, że to telefon schowany przed deszczem do kieszonki na plecach, wspomaga dżwiękowo Garmina, który sam głosu wydawać nie umie. :) Mówił do mnie po polsku, z wyjątkiem drogi rowerowej, która dla niego nazywa się "sajklingłej".
O samej jeździe wiele nie ma do pisania. Jechałem bardziej po to, by zobaczyć jak działa moja nowa zabawka, nie przywiązując uwagi do trasy. Zapamiętałem jedynie, że w Pruszkowie założyłem na chwilę deszczówkę-trzepaczkę, a w Piastowie kilkakrotnie wesoło zatrąbił na mnie kierowca ciężarówki. Z wysokości swej szoferki widział po lewej stronie cyclingway z kostki i pewnie chciał mnie o niej poinformować.
Jesli ktoś chciałby się podzilić praktyczną wiedzą na temat używania Garmina, bądź wskazać przydatne linki, będę wdzięczny.
Aha! I jeszcze jedno. Garmin pokazał czas trasy 2:53:43, co widać na ostatnim zdjęciu. Po przesłaniu do Stravy było to już 2:43:41, Locus wskazał czas ruchu 2:46:46, a licznik rowerowy 2:38. Ktoś wie dlaczego?
P.S. Z tymi kaloriami, też nie bardzo wierzę.

Już nie dwa, a trzy grzybki w barszcz

Wesołe miasteczko w Skoroszach

Przed komendą policji w Pruszkowie

Piątek, 5 czerwca 2020 Kategoria całe NIC

Zakup

Czwartek, 4 czerwca 2020 Kategoria <50

Za mało, ale cóż zrobić...

Pogoda wręcz wymarzona na rower, ale nie zawsze inne sprawy układają się tak, jakby się chciało. Pojechałem na zachód, ale pętelka nie sięgnęła nawet do Borzęcina.

Park Szymańskiego
Park Szymańskiego © yurek55

Skrzyżowanie na Ochocie
Skrzyżowanie na Ochocie © yurek55
height="405" width="590" frameborder="0" allowtransparency="true" scrolling="no" src="https://www.strava.com/activities/3563020916/embed/dc9c20a27f2caf62910aa3efbb8761f6745f0fa0">
Środa, 3 czerwca 2020 Kategoria <50

Na mokro po mieście

Na wyjazd rowerowy wybrałem najgorszą porę w ciągu całego dnia. Wyruszyłem podczas lekko padającego deszczu i choć nie był zbytnio dokuczliwy, to efekt kumulacji imokrość asfaltu zrobiły swoje. Gdy dojechałem do córki pracy, by odebrać czekający na mnie przysmak prosto z podlaskich wędzarni, spodnie na dupie były już przemoczone do spodu. A skąd kulinarny prezent? Jeden z kolegów ma teściów za Białymstokiem, a tam ludzie otwarci, gościnni i życzliwi, więc obdarowują wałówką swoje dzieci, by w tej Warszawie głodu nie cierpieli. A spróbuj nie wziąć, to wiadomo co będzie. Tak więc chłopak przywozi i rozdaje, czego sami zjeść nie mogą. A że to ludzie młodzi i nie wiedzą, co dobre, to wędzona sloninka trafia zawsze do mnie. :) Pyszności wielkiej, sama w ustach się rozpływa. Kiedy wracałem z gościńcem wyszło slońce, ale w mokrych spodniach nie chciało mi sie jeździć i stądten  mizerny dystans.
Do dzisiejszego wpisu załączam film z przejazdu obok muru służewieckiego, żeby udowodnić, że nie ma tam już miejsca na nowe murale. Jest dość nudny, ale można szybkość odtwarzania w ustawieniach zmienić na podwójną, to będzie szybciej. :)
PS. Jak wyjeżdżałem bylo 13, a jak wracałem, to w słońcu 23 stopnie Celsjusza. Jaką temperaturę wpisać?

height="405" width="590" frameborder="0" allowtransparency="true" scrolling="no" src="https://www.strava.com/activities/3558408996/embed/b79a459039ca3188f262a91fdd612e8c413ec8d2">

Wtorek, 2 czerwca 2020 Kategoria 50-100, ku pomocy, Piaseczno/Ursynów

Do Piaseczna i z powrotem

Dane z dwóch wyjazdów wpisuję z licznika rowerowego. Najpierw rano, krótko po mieście, a potem tytułowo. Pogoda piękna, ciepło, ale nie gorąco, dość mocny, chłodzący wiaterek. Powrót Puławską i wzdłuż muralowej galerii pod chmurką. Tutaj wstawiam kilka, więcej jest na photobikestats.

Mural 7 Ford Mustang
Mural 15 © yurek55

Poniedziałek, 1 czerwca 2020 Kategoria > 100

Setka czerwcowa

Początek jazdy był bardzo słaby. Kręciłem się bez celu i sensu po Łomiankach, gdzie odwiedziłem nieczynną przystań promową, potem terenowo nad Wisłą do mostu, na drugą stronę, kawałek wałem wzdłuż Tarchomina, znowu powrót na Bielany pod hutę i dopiero stamtąd zacząłem normalnie jechać. Na tych pierwszych czterdziestu kilometrach średnia wyszła 17,5 km/h i żeby to poprawić, trzeba było kolejne kilometry przejechać szybko. Starałem się jak mogłem, ale gdy jechałęm  wzdłuż siódemki do Czosnowa, wiatr nie pozwalał na wiele. Potem, jak juz miałem trochę osłony w Kampinosie, było nieco lepiej, a najlepiej, jak wyjechałem z lasu na drogę do Leszna. Aż nawet Strava dała mi puchar za segment - 28,4 km/h. Jak na mnie to bardzo dobry wynik na tak długim dystansie. W Lesznie podobno jest jakaś kawiarnia kolarska, ale ja znowu zatrzymałem się przy sklepie i na ławeczce skonsumowałem pączki, popiłem kolą i z nowymi siłami zaatakowałem odcinek przez zachdnie wioski. Tutaj wiatr już nie pomagał, raz był przednio -, raz tylnoboczny, ale jakoś dojechałem o czasie.