Czwartek, 13 grudnia 2012

Odrestaurowana tęcza na Placu Zbawiciela

Zima to nie jest dobry czas dla rowerzystów, ta myśl przychodzi mi do głowy coraz częściej. Jej efektem jest coraz trudniejszy proces decyzyjny, który prowadzi do wyjechania rowerem na ulicę. Zauważam, że potrzebuję coraz ważniejszych powodów aby to zrobić a krótko mówiąc, coraz trudniej przychodzi mi ruszyć dupę z domu. Na szczęście - i piszę to bez ironii, broń Boże - moi bliscy mają czasem do mnie prośby, które są dla mnie nieustannie i niezmiennie najlepszą motywacją. Dziś więc z ochotą podjąłem się dostarczenia małej przesyłki dla mojej córki. Trasa krótka, ale pomyślałem, że może ją przedłużę, w zależności od nastroju. Wypróbowałem dziś nowy wariant ubraniowy; jeden cienki i jeden gruby polar założone na koszulkę i podkoszulkę. Taki zestaw też zapewnia komfort termiczny, ale kurtka jest jednak zdecydowanie lepsza. Jej zakup to była bardzo dobra decyzja. Wychodząc z domu nie założyłem kominiarki, ale w powrotnej drodze zimny wiatr zmusił mnie do wyjęcia jej z plecaka. To kolejny dobry i przydatny zakup tej zimy. Najgorzej było z dłońmi, takiego bólu nie czułem jeszcze nigdy. Dobrze, że byłem już pod samym domem, ale droga windą i pierwsze minuty w mieszkaniu, to była prawdziwa męka. I nie rozumiem dlaczego, przecież jeździłem już i dłużej i na większym mrozie, a takich katuszy marznących, a potem odmarzających rąk, nigdy nie czułem. Jeszcze teraz, po sześciu godzinach, czuję w jednym opuszku palca lekkie mrowienie. Jeśli chcę jeździć muszę poważnie rozejrzeć się za drugimi rękawiczkami.