Wtorek, 20 listopada 2012

Ursynów z innej strony + pętla mostowa

Kolejny raz przyszło pismo, o znanej mi już dobrze treści, a której nadawcą jest ten sympatyczny urząd :)
"Sympatyczny urząd", a naprawdę postrach kierowców i wspomagacz budżetu © yurek55
Tym razem wybrałem inny wariant dojazdu, czyli przez Ursynów, skrajem Lasu Kabackiego. Zupełnie nowe miejsca i całkiem nowa perspektywa.
Ursynów od Lasu Kabackiego © yurek55
Tu też Ursynów © yurek55
Domy na skraju lasu. Ursynowski pola. © yurek55
Prosto, jak strzelił! © yurek55
Wreszcie skończyła się jazda po wertepach i dotarłem na chwilę do cywilizacji ursynowskiej.
Stacja Techniczno - Postojowa Kabaty. Zarząd i Rada Nadzorcza. © yurek55
Stamtąd skierowałem się znowu w stronę lasu, ale wjazd rowerem jest wzbroniony, tylko ruch pieszy.
Las kabacki - rowerom wjazd wzbroniony © yurek55
Nie miałem skądinąd zamiaru wjeżdżać w las, nie miałem pewności, czy uda mi się z niego wyjechać w dobrym miejscu. Skręciłem grzecznie w lewo jak strzałka nakazywała i skrajem lasu dotarłem do znanego mi miejsca. Wybrałem zjazd tą drogą, choć jej nawierzchnia pokryta grubą warstwą liściu, mogła kryć niemiłe niespodzianki. Mój rower, to nie jest amortyzowany MTB, a ja nie jestem downhilowcem-samobójcą:)
Droga łącząca Ursynów z Powsinem dojazd do ulicy Gąsek © yurek55
Szczęśliwie zjechałem na dół i bez dalszych przygód i stresów dotarłem na miejsce. Powrotna droga prosto jak strzelił, aż do skrętu na Most Siekierkowski i na drugą stronę Wisły.
Obowiązkowa fotka z mostu - Wisła © yurek55
Potem najpierw wałem, a potem już DDR wśród nadwiślańskich krzewów i drzew. W pewnym miejscu trzeba wyjechać na ulicę, by pokonać odnogę rzeczną prowadzącą do d. Portu Praskiego i obecnego posterunku Policji Rzecznej. Latem policja nie mogła patrolować Wisły, poziom wody nie pozwalał na wypłynięcie na rzekę.
Trwają prace nad pogłębieniem ujścia © yurek55
Nadwiślańską eskapadę zakończyłem przy Moście Gdańskim, a potem przez Rondo "Babka" (ono się chyba Radosława nazywa?), Jana Pawła II i do domu. Dobra pogoda i dobrze się jechało, choć rower skrzypi i chrzęści coraz bardziej. Może chociaż łańcuch wyczyszczę i zębatki? I nasmaruję? :)
Mapa

Ja zawsze mówię Rondo Babka i Stołeczna. Nie dlatego, że jestem jakimś zagorzałym przeciwnikiem obecnie obowiązująch nazw, po prostu do nazw poprzednich przyzwyczailem się od dziecka i nie widzę powodu do zmiany przyzwyczajeń.
lukasz78
- 21:01 środa, 21 listopada 2012 | linkuj
Dla mnie równiez to rondo będzie rondem babka, choć wolałem tę okolicę z poczatku lat 90tych kiedy jeszcze w miejscu galerii handlowej były ogródki działkowe a gdzieś pod wiaduktem w ciągu dawnej Stołecznej był urząd celny.
teich
- 07:30 środa, 21 listopada 2012 | linkuj
Dlatego rondo "Babka" trzyma się mocno:)
- 21:19 wtorek, 20 listopada 2012 | linkuj
Pełna nazwa to Rondo Zgrupowania Armii Krajowej "Radosław". W dopuszczonej wersji skróconej Rondo "Radosław". Chociaż tu już nazwa zaczyna być dwuznaczna, bo może dotyczyć zarówno zgrupowania AK jak też i pułkownika Jana Mazurkiewicza o pseudonimie "Radosław". W rzeczywistości często używana jest błędna wersja Rondo Radosława. Ale tego się można było spodziewać, skoro rondo otrzymało skomplikowaną nazwę.
- 20:58 wtorek, 20 listopada 2012 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa zylis