Niedziela, 5 maja 2024 Kategoria <50, bieda-gravel, squadrathinos

Rankiem po mieście: Stegny, Służew, Ursynów

tegoroczna majówka upływa nam pod znakiem wspaniałej pogody, a u mnie pod znakiem wszelakich prac wykończeniowo-porządkowo-działkowych. Były i poprawki malarskie po malarzach i prace drogowe po ciężkich samochodach, do tego dużo, dużo sprzątania. Plus oczywiście to, co trzeba zrobić przed każdym sezonem działkowym. Ale dziś już dzień prawdziwego odpoczynku i przed śniadaniem wybrałem się po miejskie kwadraciki. Dotarłem do niezwykle urokliwych miejsc, o których nie miałem pojęcia i to często zaledwie o wyciągnięcie ręki od ulic, które przemierzam od lat. Na zakończenie Garmin zaliczył zwiechę i odblokował się dopiero blisko domu. Stąd prosta kreska i brak zaliczenia kilku kwadracików na dalekim Ursynowie. Od miesięcy dojrzewam do wymiany na wyższy model, bo ten z upływem lat coraz gorzej radzi sobie z wczytywaniem wgranych tras. Często zajmuje to kilkadziesiąt minut i do tego czasu, nawigowanie polega na ciągłym patrzeniu w ekran i sprawdzaniu, czy jadę po śladzie. Dobrze chociaż, że piska gdy jednak się zagapię i zgubię ślad. Wtedy trzeba zawrócić i odszukać miejsce, gdzie źle się skręciło. Normalnie powinno być tak - i było tak na początku - że na ekraniku widać odległość od najbliższego zakrętu i kierunek skrętu, dodatkowo dwieście metrów wcześniej jest sygnał, żeby spojrzeć na ekranik i tego zakrętu nie przegapić. Teraz też tak bywa, ale nie wiadomo od czego to zależy i jak długo trzeba będzie czekać, aż nawigacja wczyta poprawnie trasę i poprowadzi po śladzie.