Czwartek, 18 kwietnia 2024 Kategoria > 100, bieda-gravel, kwadraty

Przyjemna wycieczka do Garwolina

Dla powiększania mojego dużego kwadratu dawno już przestała wystarczać sama jazda rowerem. Małe kwadraciki, squadrathinos, mogę zdobywać jeżdżąc tylko po Warszawie (jeszcze!), ale pełnoprawne kwadraty są dużo dalej. Ponieważ byłem w ostatnich dniach na wschodzie i północnym wschodzie, został kierunek południowo wschodni, czyli okolice Wilgi i Garwolina. Na drugą stronę Wisły nie chciałem tym razem przedostawać się mostem w Górze Kalwarii, a że prom jeszcze nie pływa, więc przejechałem ostatnim mostem warszawskim i pojechałem drogą wojewódzką 801 na Puławy. Przed Otwockiem spotkała mnie niemiła niespodzianka, w postaci poważnych robót mostowych. Objazd zignorowałem, ale żeby pokonać zamknięty odcinek musiałem naprawdę nieźle się nagimnastykować. Dalej było już tylko lepiej; asfalt równy, wiatr lekko pomagający z tylnego skosu, tylko mogłoby być cieplej. Ale nie można mieć wszystkiego. Kilometry mijały szybko i bez większego wysiłku, a do godziny odjazdu pociągu z Pilawy miałem bezpieczny zapas czasowy. Drogi, z jednym niedługim odcinkiem szutrowym, bez wyjątku asfaltowe i niezbyt ruchliwe, co przy wyznaczaniu trasy nie wydawało mi się pewne. tym razem żadnych lasów, piachów, błota, rozlewisk, tarki i tym podobnych atrakcji. No i wisienka na torcie - powiększyłem kwadrat do rozmiaru 53x53.

Nieprzejezdna droga wojewódzka 801 na Puławy...
Nieprzejezdna droga wojewódzka 801 na Puławy... © yurek55
...ale rowerem da radę przejechać
...ale rowerem da radę przejechać © yurek55
Salvator Mundi przed kościołem w Mariańskim Porzeczu
Salvator Mundi przed kościołem w Mariańskim Porzeczu © yurek55
Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej w Mariańskim Porzeczu
Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej w Mariańskim Porzeczu © yurek55
Apostolska Wspólnota Zakonna Księży Marianów
Apostolska Wspólnota Zakonna Księży Marianów © yurek55

Przed kościołem© yurek55
sady
sady © yurek55
kilka kilometrów szutru wzdłuz wału
kilka kilometrów szutru wzdłuz wału © yurek55
w drodze
w drodze © yurek55
I na koniec mój kwadrat podstawowy - niebieski.  Żółte kwadraciki muszę zaliczyć, by powiększyć niebieski o jeden, do rozmiaru 54x54