Czwartek, 29 lutego 2024 Kategoria > 100, bieda-gravel, Gassy, squadrathinos

Pierwsza Góra Kawiarnia 2024

Skoro przedwczoraj nie udało mi się zajrzeć do Góry Kawiarni, postanowiłem zrobić to dziś. Wyjechałem nieco wcześniej i trochę skróciłem trasę, co w połączeniu z nieco lepszą dyspozycją pozwoliło mi chwilkę posiedzieć w kawiarni, ogrzać się, wypić kawę i zjeść coś słodkiego. Temperatura od wczoraj spadła o dziesięć stopni i musiałem powrócić do poprzedniego zestawu ubraniowego, ale dłonie jednak trochę marzły w cienkich rękawiczkach.

Autor
Autor © yurek55

Obelisk w Tarczynie: Obywatelom gminy Komorniki poległym w walkach o niepodległość Ojczyzny Chwała obrońcom naszej ziemi jej bohaterskim synom mieszkańcy gminy Tarczyn
Fundator obelisku Władysław Gawarski i pracownicy jego fabryki 1938 r.© yurek55
W drodze do Łosia
W drodze do Łosia © yurek55
A oto i łoś ufundowany przez właściciela sklepu Lewiatan...
A oto i łoś ufundowany przez właściciela sklepu Lewiatan... © yurek55
...odrestaurowany wspólnym wysiłkiem mieszkańców miejscowości Łoś. Pomnik odsłonięto w dniu 10.04. 2023 © yurek55
Nietrafiona inwestycja sołectwa
Nietrafiona inwestycja sołectwa © yurek55
Góra Kolarska i Góra Kawiarnia w Górze Kalwarii
Góra Kolarska i Góra Kawiarnia w Górze Kalwarii © yurek55
Znajdź proporczyk Kryterium Kolarskiego Szlakiem Budowli Socjalizmu
Znajdź proporczyk Kryterium Kolarskiego Szlakiem Budowli Socjalizmu © yurek55
Menu
Menu © yurek55
Bianki dwie: 19 300 i 17 300. Którą brać?
Bianki dwie: 19 300 i 17 300. Którą brać? © yurek55

Droga na Gassy
Droga na Gassy © yurek55
Prom zapadł w sen zimowy
Prom zapadł w sen zimowy © yurek55

Jeziorka musi być
Jeziorka musi być © yurek55

• mapa trasy mini

Łoś łosiem, ale Góra Kawiarnia wydaje się być bardzo klimatycznym miejscem kolarskim.
tanova
- 22:07 niedziela, 3 marca 2024 | linkuj
Ciekawa historia.
- 20:29 sobota, 2 marca 2024 | linkuj
A propos łosia- jego figurę ufundował poprzedni właściciel sklepu pan Zenek (nazwiska nie znam), który obecnie prowadzi coś w rodzaju komisu militarno-drzewnego w Łosiu na Prażmowskiej. Kupił ją jak mi mówił za ponad 1000 euro w Belgii skąd przywiózł w furgonetce z innymi rzeczami zabieranymi z ulicy w ramach sammeltagów. Figura zwierza stała bardzo długo w okolicach samego sklepu, po czym gdy właściciel go zlikwidował trafiła na jego obejście. Pogoda i czas sprawiły, że laminat się zaczęła rozpadać.
Obecny właściciel sklepu wysupłał swoją kasę na odnowienie, częściowo przymuszony przez mieszkańców Łosia, by " odkupił swe winy" gdyż ocieplając budynek sklepu zasłonił uważany za kultowy mural "Bar pod łosiem", który pojawił się gdy kręcono tamże serial "Palce lizać"
Pomnik łosia został odsłonięty w lany poniedziałek w 2023 przez gminną i miejscową wierchuszkę oraz nowego ale jakże charakterystycznego mieszkańca Michała Wiśniewskiego.
teich
- 08:35 sobota, 2 marca 2024 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zwina