Wtorek, 22 listopada 2022 Kategoria <50

Nędzorek, czyli glutek

Wczoraj zauważyłem, że tylny hamulec nie odbija i jakoś ciężko mi się jeździ. Dziwne, prawda? :) Próbowałem w domu coś z tym zrobić, ale nie mogłem sobie poradzić i odstawiłem rower do pobliskiego serwisu. Był gotowy tego samego dnia, ale zaaferowany meczem zapomniałem go odebrać i musiałem czekać dziś do otwarcia. Triban dostał nową linkę, pancerz i wycentrowane tylne koło, a ja uboższy o kilkadziesiąt złotych, ale zadowolony ze sprawnego sprzętu postanowiłem gdzieś się przejechać. Patrząc na dystans wyszedł z tego typowy nędzorek - albo glutek, jak kto woli - a wszystko przez to, że plus cztery na termometrze mnie zmyliło. Założyłem na siebie cienkie, nieocieplane spodnie, podkoszulkę z krótkim rękawem, koszulkę i kurtkę, ale nie tę zimową z Deca, tylko nieco cieńszą z Aliexpress. Już po kilkunastu minutach przekonałem się o kolejnym błędzie ubraniowym, bo nie udawało mi się rozgrzać kręceniem. Rzut oka na Garmina wyjaśnił mi dlaczego. Pół stopnia na plusie, to właściwie żadna różnica z pół stopnia na minusie w niedzielę, gdy byłem całkiem inaczej - lepiej - ubrany.
A teraz kilka słów o zdjęciu. zajrzałem po drodze do serwisu w sklepie Treka, tam gdzie mi kierownicę przykręcali, zapytać o koszt przeplecenia koła i podziękować za dobrze i bezpłatnie wykonaną wtedy pracę. Dowiedziałem się, że niechętnie zaplatają koła i dlatego stosują ceny zaporowe na tę usługę i żebym dał zarobić innym serwisom, bo oni wolą robić co innego. Nypel, którego spotkałem już przy poprzedniej tam bytności, spał na posłaniu i widać było, że czuje się jak w domu. Nic dziennego, skoro jego pan codziennie zabiera go ze sobą do pracy. Zapewne to dla niego lepsze rozwiązanie niż godziny spędzone w samotności. No i to imię - takie rowerowe. :)
edit:
Określenie "nędzorek", określające mizerny dystans, podkradłem z bloga naszej Mistrzyni - Elizy
"Glut" i "glutek" - nie pamiętam od kogo.
Widać, że roboty się nie boi!  Może nawet przy niej spać :)
Widać, że roboty się nie boi! Może nawet przy niej spać :) © yurek55
Kto śpi, ten nie grzeszy