Środa, 23 czerwca 2021 Kategoria 50-100, kwadraty

Srogie MTB po Kampinosie

Pożyczony rower na szerokich oponach i z amortyzowanym widelcem, czekał już od kilku dniu, kiedy w końcu zdecyduję się na bardziej dogłębną eksplorację Puszczy Kaminoskiej. Niestety ostatnie dni z upałami powyżej trzydzieści stopni Celsjusza osłabiły moje morale i wybrałem słodkie lenistwo. Dziś miało być nieco chłodniej, a że obudziłem się wcześnie i zasnąć nie mogłem, to wsiadłem o 8:07 w lotniskowy pociąg relacji Okęcie - Modlini i z Nowego Dworu Mazowieckiego wyruszyłem na kolejną wyprawę po kwadraty.  Dziś puszczańskie drogi właściwie w całości przejechałem, za wyjątkiem niektórych podjazdów, ale średnia z lasu wyszła mi coś koło 10 km/h. Oprócz lasu ślad prowadził też przez łąki, drogami niemal - albo i wcale - niewidocznymi, czasem w szpalerach pokrzyw, czasem po błocie, czasem po piachu, czasem po korzeniach. Najgorsze były jednak miliony latających stworzeń, żądnych krwi, albo mikroelementów z mojego potu. Mizerna prędkość jaką rozwijałem, nie dawała wystarczającego pędu by się ich pozbyć, a w momencie zatrzymania lub prowadzenia roweru, to już tylko jeden brzęk wokół głowy. Muchy brzęczały i łaziły stadami po twarzy, rękach i nogach, komary  gryzły, a gzy boleśnie cięły. Ja na te miriady wokół mnie, to cud jakiś, że tylko jedną muchę zjadłem (bez popicia). Jazda w terenie nie jest moją mocną stroną i dzisiejszy dzień uświadomił mi to z całą ostrością. Brakuje mi wyraźnie techniki, siły i wytrzymałości, czyli wszystkiego. Wydaje mi się, że prędko tego wyczynu nie powtórzę. Po asfalcie i na cienkich oponkach jeździ się lżej. :)

Fotka z mostu - widok na Twierdzę Modlin
Fotka z mostu - widok na Twierdzę Modlin © yurek55
Opona i droga
Opona i droga © yurek55
80 lat od pierwszej wycieczki do Kampinosu PTTK
80 lat od pierwszej wycieczki do Kampinosu PTTK © yurek55
W lesie
W lesie © yurek55
Wytęż wzrok i znajdź drogę
Wytęż wzrok i znajdź drogę © yurek55
To też jest droga
To też jest droga © yurek55
Tędy też ślad prowadził
Tędy też ślad prowadził © yurek55

Pochmurno z przejaśnieniami, 23°C, Odczuwalna temperatura 27°C, Wilgotność 100%, Wiatr 3m/s z PłnZ - Klimat.app

Takiej inwazji, tak zmasowanego ataku owadów jeszcze nigdy i nigdzie nie doznałem. Najwięcej było much, tych trochę mniejszych niż standartowe.
- 08:41 czwartek, 24 czerwca 2021 | linkuj
To ja przytoczę pewną anegdotkę - otóż pewna pani pisała pracę na temat ruchu turystycznego w Kampinosie (znaczy w KPN). Na parkingachj rozdawała ankiety. Otóż okazało się, że najwiecej ludzi odwiedza Puszczę wiosną i jesienią. Jaki wyciągnęła wniosek? Że latem, w wakacje ludzie wyjeżdżają w dalsze miejsca, a nie te blisko miasta.... gdyby się zagłębiła w Kampinos, to by tak jak Ty odczuła jaki jest główny powód.

Niestety - lato. Z jednej strony żar z nieba się leje, a do lasu pojechać się nie da, bo krwiopijcy atakują... zwłaszcza w Kampinosie jest ich dużo.
meteor2017
- 06:34 czwartek, 24 czerwca 2021 | linkuj
Średnia i tak wyszła całkiem dobra..
- 20:06 środa, 23 czerwca 2021 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ciesc