Środa, 25 listopada 2020 Kategoria 50-100, kwadraty

Bieda gravelem 28'' przez Kampinos

Niedobrze dziś się zaczęło, bo po pięciu kilometrach musiałem wrócić się do domu. Okazało się, że kaseta w zimowym kole jest mocno zajechana i łańcuch wcale nie zamierzał się ułożyć. Szybko wymontowałem z wczoraj zdjętego koła kasetę, sprawnie przełożyłem do drugiego koła i ponownie ruszyłem w trasę. Zamierzałem dojechać do Puszczy Kampinoskiej i  poznać "uroki" jazdy terenowej, na prawie gravelu. Może gdybym miał szersze opony nie musiałbym brać w cudzysłów uroków, ale w sumie najgorzej nie było. Zawsze udawało mi się wypiąć w porę i podeprzeć, gdy rower stawał w piachu, a z buta w sumie może tylko z dwieście metrów przeszedłem.  Na pewno nie polubię jazdy po singlach, ale z konieczności mogę raz na jakiś czas po lesie pojeździć.
PS. Zapomniałem za drugim razem włączyć licznika, dlatego dodałem kilometry.

Kampinoska się puszcza ;)
Kampinoska się puszcza ;) © yurek55
Nie było łatwo
Nie było łatwo © yurek55
Puszcza Kampinoska
Puszcza Kampinoska © yurek55

Przeważnie słonecznie, 2°C, Odczuwalna temperatura 2°C, Wilgotność 87%, Wiatr 2m/s z PłdZ - Klimat.app

6 atmosfer to sporo za dużo na teren, to się wrzyna w piach. Ale do Tribana to podobno wchodzi i 35mm czy nawet 38mm. Gdybyś kupił takie opony 35mm i napompował je na jakieś 3-3,5 atmosfery to powinno to znacznie poprawić jakość terenowej jazdy
- 20:23 sobota, 28 listopada 2020 | linkuj
Mam opony 28"" i 6 atm, niestety w piachu nie dają rady.
- 19:05 piątek, 27 listopada 2020 | linkuj
Też kwestia roweru, Triban to nie jest optymalny rower na taką trasę, tani góral by był lepszy. Ale w tym Tribanie to spróbuj na dość niskim ciśnieniu jeździć, bo im miększa opona tym ma lepszą przyczepność i daje lepszą amortyzację. Ryzyko kapcia wzrasta, ale coś za coś. Dlatego w terenowych rowerach bardzo popularny jest system bezdętkowy, bo pozwala bezawaryjnie jechać na bardzo niskim ciśnieniu.
- 13:07 piątek, 27 listopada 2020 | linkuj
Nie przekonam się, za słaby refleks i technika. Trzeba uważać na wszystko, drzewa, gałęzie, wąskie dróżki, korzenie, piach. To nie dla mnie.
- 16:05 czwartek, 26 listopada 2020 | linkuj
Widzę, że się do terenu powoli zaczynasz przekonywać ;) A Kampinos to chyba najwdzięczniejszy rowerowo rejon na Mazowszu. Na Tribanie może nie tak wygodnie, ale da się już pojeździć.
- 15:37 czwartek, 26 listopada 2020 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ieprz