Informacje

  • Wszystkie kilometry: 138547.06 km
  • Km w terenie: 2424.65 km (1.75%)
  • Czas na rowerze: 294d 06h 47m
  • Prędkość średnia: 19.57 km/h
  • Więcej informacji.
baton rowerowy bikestats.pl ... i w latach poprzednich

AD 2023 button stats 
bikestats.pl

AD 2022 button stats 
bikestats.pl

AD 2021 button stats 
bikestats.pl

AD 2020 button stats 
bikestats.pl

AD 2019 button stats 
bikestats.pl

AD 2018 button stats 
bikestats.pl

AD 2017 button stats 

bikestats.pl

AD 2016 button stats 

bikestats.pl

AD 2015 button stats 

bikestats.pl                   AD 2014 button stats 

bikestats.pl                   AD 2013 button stats 

bikestats.pl                   AD 2012 button stats 

bikestats.pl                  AD 2011 Gminobranie



Pogoda na rower

Pogoda Warszawa

Moje rowery

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy yurek55.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Piątek, 16 października 2020 Kategoria 50-100

Regulacja ustawień, czyli auto-bikefitting

Z ciekawością, ale i z pewną obawą wyszedłem dziś na rower. Wczorajsze wieczorne kółko po osiedlu, nie dało pełnej odpowiedzi na pytanie, czy jest lepiej, czy tylko inaczej. Natomiast podskórna obawa dotyczyła dwóch rzeczy: czy nie jest gorzej i czy dobrze wszystko podokręcałem. Wprawdzie mam dynamometr w łokciu, ale dawno nie był kalibrowany i nie ma legalizacji. 
Pierwszy trzask na jakimś drobnym wyboju usłyszałem już po niespełna kilometrze. Okazało się, że sztyca zjechała mi o kilka milimetrów, ale szybko poprawiłem i pojechałem dalej. Generalnie było jakoś dziwnie, inaczej, z tym krótszym mostkiem, ale także z krótszym siodełkiem. Na dodatek takim, które nie daje poślizgu pod tyłkiem. Długo się zastanawiałem nad tym, czy jest lepiej, czy gorzej i nie wiedziałem. A  jak spojrzałem na przednią oś i ją zobaczyłem przed widelcem, to zacząłem uważać, że jest niedobrze. Podobno - tak wyczytałem - jeśli widzisz oś przed, to rower jest za mały, jeśli za widelcem, za duży. To taka podstawowa miara doboru wielkości roweru do wzrostu. 
Ale do adremu, czyli tytułu. Po przejechaniu czterdziestu kilometrów zatrzymałem się na przystanku i zdjąłem błotnik, by uzyskać dostęp do śrub siodełka. Dzięki dziurze w środku, bez trudu poluzowałem od góry, potem od dołu i przesunąłem je do tyłu i trochę podniosłem nos. Od razu przestałem widzieć oś przednią i od razu poczułem różnicę. Wydaje mi się, że jest lepiej, a nawet całkiem dobrze. Na koniec swojej podróży zajechałem do Deca pokazać Adamowi mój skończony projekt i przy okazji zaopatrzyć się w nowe rękawiczki. Idąc za dobrą radą naszego forumowego kolegi wybrałem sugerowany model i do tego dokupiłem dwie dętki. Adam twierdzi, że to ostatnio u nich deficytowy towar i trzeba brać, jak jest. 
PS. A może jednak odwrócić mostek na płasko, jak myślicie?

Bystry Baranek w nowej odsłonie
Bystry Baranek w nowej odsłonie © yurek55

Siodło RC90 240x143, dziura 110
Siodło RC90 240x143, dziura 110 © yurek55
Mostek 90 mm, kąt wzniosu 6°
Mostek 90 mm, kąt wzniosu 6° © yurek55
Widok z góry
Widok z góry © yurek55

Borzęcin, kontrola czasu
Borzęcin, kontrola czasu © yurek55

Średnie zachmurzenie, 6°C, Odczuwalna temperatura 5°C, Wilgotność 88%, Wiatr 2m/s z PłnW - Klimat.app
  • DST 55.68km
  • Czas 02:42
  • VAVG 20.62km/h
  • VMAX 42.84km/h
  • Temperatura 6.0°C
  • Kalorie 1663kcal
  • Podjazdy 84m
  • Sprzęt Bystry Baranek
  • Aktywność Jazda na rowerze

Komentarze
100mil Nos jest z tyłu bo siodło jest krótsze, ale może ociupkę przesunę do przodu. To samo dotyczy pomiaru na łokieć, od czuba siodła. Ono jest krótsze o 30 mm.
sierra To te https://www.decathlon.pl/rekawiczki-mtb-st-500-id_8573211.html. Na obecne temperatury dla mnie są ok.
yurek55
- 20:15 wtorek, 20 października 2020 | linkuj
Na temat bikefitting''u, a zwłaszcza auto-bikefitting''u nie będę się wypowiadał, bo to tak indywidualna sprawa, że wszelkie rady są bezcelowe.
Kiedyś byliśmy w gdańskiej "Wysepce" i coś tam na ten temat się dowiedzieliśmy... nie wiem, czy ta wiedza dotarła, bo przy moich 180 cm jeżdżę na 19"... i tę niewygodę kompensuję ergonami, które pozwalają na wiele chwytów i zmian ułożenia dłoni w czasie dłuższych "wycieczek" (np. BBT). Fotel kierownika, to komfort czterech liter, ale też pewien margines "dyskomfortu" jestem w stanie zaakceptować ;)

Nie chcę słodzić (ale muszę) bo po Twojej interwencji "Bystry Baranek" nabrał jeszcze bardziej rasowego wyglądu, no i wypiękniał - moim zdaniem świetna robota.
Piszesz o jakiejś ochronie na łapki z Deca, podzielisz się wiedzą, co to za model i o ile będę lżejszy, kiedy bym się zdecydował na zanabycie?
Pozdrawiam
sierra
- 05:08 wtorek, 20 października 2020 | linkuj
@michuss – poczytałem w sieci i podobno ma się "nie widzieć" osi piasty przedniej. Ale zdania są podzielone – jedni twierdzą, że w górnym chwycie, jedni – iż w dolnym, a jeszcze inni, że na klamkach... :) Chyba wolę inny wstępny system – łokieć-palce – czubek siodła-poprzeczka baranka. ;)
100mil
- 13:24 niedziela, 18 października 2020 | linkuj
Fajnie siodło dobrane pod kolor roweru. O tej metodzie przez obserwację osi słyszę pierwszy raz. Aż będę musiał sprawdzić, choć Kazik wydaje się być wręcz skrojony pode mnie ;)
michuss
- 19:51 sobota, 17 października 2020 | linkuj
O! Otwarte nie tylko dla znajomych, to skorzystam. :)
Kalibracji w łokciu się nie zapomina (najlepszym trening miałem w poprzedniej epoce, przy dokręcaniu siatkowego filtra oleju w VW). A BB aż poczerwieniał z radości.;) Wydaje się jednak, że nos siodla jest nawet więcej niż 10 cm za suportem. Nie jest zbyt daleko w tyle?
Pozdrawiam!
100mil
- 12:24 sobota, 17 października 2020 | linkuj
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa cnymo
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]


Blogi rowerowe na www.bikestats.pl