Piątek, 15 maja 2020 Kategoria 50-100

Pętelka mostowa

Zacznę od wypadku naprzeciwko, ale uprzedzę od razu, że robotnicy spadli na styropian i nic wielkiego im się nie stało. Trochę się potłukli i tyle.Wiem, bo rozmawiałęm z inspektorem nadzoru.
Katastrofa budowlana po sąsiedzku
Katastrofa budowlana po sąsiedzku © yurek55
Więcej na ten temat tutaj.
A później, zupełnie ślepym trafem znalazłem się na Wiejskiej, a tam zgromadzenie reporterów. Dopiero wtedy zatrybiłem, że jestem pod siedzibą Platformy, a oni przecież dziś wymieniają sobie kandydata na prezydenta. A że na posterunku trwał jak zawsze Pan Zygmunt Poziomka, nie mogłem odmówić sobie przyjemności zamienienia z nim paru słów. Od słowa, do słowa i zagadaliśmy się na dobre pół godziny. W końcu musiałem przerwać jego wielce zajmujące opowiadania o spotkaniach i rozmowach z posłami tej partii, o tym, jak wyproszono go ze Auchana na Górczewskiej za napis na koszulce, jak później go za to przeprosili i wiele innych zdarzeń z życia.

Reporterzy pod siedzibą Platformy Obywatelskiej
Reporterzy pod siedzibą Platformy Obywatelskiej © yurek55
Z Wiejskiej na Plac Trzech Krzyży jest bliziutko, a stamtąd Książęcą, z górki na pazurki i za chwilkę byłem już nad Wisłą. Postanowiłem zmienić pierwotny plan i pojechać do Nowego Dworu, a wrócić sobie drugą stroną Wisły. Dawno tamtędy nie jechałem i chciałem już coś zmienić w swoich trasach. Do Łomianek tym razem dojechałem "siódermką", choć większość rowerzystów wybiera szutrówkę przez Las Młociny. Też czasem nią jeżdżę, ale dziś wolałem szosę.
Rowery w Łomiankach
Rowery w Łomiankach © yurek55
Przy sklepie zatrzymałem się popatrzeć, ale nawet nie było na co. W tak wielkim gąszczu rowerów tylko cztery grawele i cztery kolarki.
Wszystko jak krew w piach! Łomianki
Wszystko jak krew w piach! Łomianki © yurek55
Ciekawe kiedy pozdejmują.
Rowerowa obwodnica Czosnowa
Rowerowa obwodnica Czosnowa © yurek55

Pomiędzy barierkami, ale z rzepakiem
Pomiędzy barierkami, ale z rzepakiem w tle © yurek55
Most przez Wisłę im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w NDM
Most przez Wisłę im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w NDM © yurek55
Architektura nowobogacka z początku lat 90 ub. wieku (podobno Cygan zamówił)
Architektura nowobogacka z początku lat 90 ub. wieku (podobno Cygan zamówił) © yurek55
Kiedy widziałem go pierwszy raz był zamieszkały i stanowił niebywałą atrakcję turystyczną :) Znałem ludzi z Nowego Dworu, którzy opowiadali o nim niestworzone rzeczy i o przyczynach jego późniejszego opuszczenia również.Faktem jest, że od niemal ćwierćwiecza stoi pusty.
Rajszew - pierwsze pole golfowe w Polsce
Rajszew - pierwsze pole golfowe w Polsce © yurek55
Droga z NDM do Jabłonny
Droga z NDM do Jabłonny © yurek55
Jak widać na powyższych zdjęciach - i o czym nie wiedziałem - droga rowerowa jest do samej Jabonny. Tym odcinkiem po lewej stronie jechałem po raz pierwszy. A swoją drogą, to rekordy Stravy na tym segmencie, można bić tylko jadąc po jezdni. Przejazd z prawej strony, na lewą, tej ruchliwej drogi  wojewódzkiej zajmuje trochę czasu.
Pas rowerowy w Jabłonnie
Pas rowerowy w Jabłonnie © yurek55
Tego pasa rowerowego też jnie widziałem, a pozwala on dojechać do najbardziej na północ położonej części Tarchomina, czyli Nowodworów. Dalej już pojechałem Modlińską, ale jak ktoś nie chce jechać jezdnią, może skręcić w kierunku wału wiślanego i przejechać całą Warszawę przy samej Wiśle. Ja wybrałem wariant mniej może bezpieczny, ale szybszy i na drogi rowerowe wjechałem dopiero przy Stadionie Narodowym. Kolejny raz Wisłę przejechałem górnym poziomem mostu i dzięki temu zobaczyłem początek korka, którego końca nie zobaczyłem, skręcając w prawo do Jazdowa.
Dzwon na Łazienkowskim
Dzwon na Łazienkowskim © yurek55
Fotka z mostu
Fotka z mostu © yurek55
Jeszcze razzajechałem na Wiejską, spytać Pana Zygmunta, czy wybrali, ale już go nie było. Był za to poseł z mikrofonem o dziwacznej budowie i źle ubrany. Wystająca mocno dupa, którą mógłby zamaskować marynarką o innym kroju i brzuch wylewający się z dżinsów. Za to wielce był przejęty swoją ważnością.
Świat wstrzymuje oddech. Kto za Kidawę?
Świat wstrzymuje oddech. Kto za Kidawę? © yurek55
Szczurek - objazdowy obrońca demokracji awansował na dziennikarza :)
Szczurek - objazdowy obrońca demokracji awansował na dziennikarza :) © yurek55
Poseł Platformy (nie rozpoznany)