Środa, 8 sierpnia 2018 Kategoria 50-100, Nad morzem 6

Piąta nadmorska: Biesiekierz bez emocji

Dzisiejsza wycieczka po gminę Biesiekierz nareszcie była nudna i przewidywalna - i całe szczęście. Raz tylko, w powrotnej drodze, gdy zatrzymałem się na fotkę, zobaczyłem, że przejechałem skręt. Do skrzyżowania było najwyżej pół kilometra, a ja miałem szczęście, że nie spojrzałem na ślad pięć kilometrów dalej. Nie zabrałem uchwytu na kierownicę, bo wtedy na bieżąco bym patrzył gdzie jadę, stąd takie pomyłki nawigacyjne.
Wschód słońca w Grzybowie
Wschód słońca w Grzybowie © yurek55
Słońce wyłania się z morza? Nie, bo Kołobrzeg zasłania!
Słońce wyłania się z morza? Nie, bo Kołobrzeg zasłania! © yurek55
Kościół parafialny - Mierzyn
Kościół parafialny - Mierzyn © yurek55
Wieża kościelna jest murowana o podstawie kwadratowej, ma charakter obronny. wiki © yurek55
"Kościół pw. Świętej Trójcy z XV wieku, przebudowany w latach 1849-1851 w stylu neogotyckim, parafialny, rzymskokatolicki należący do dekanatu Gościno, diecezji koszalińsko-kołobrzeskiej, metropolii szczecińsko-kamieńskiej. Budowla halowa, jednonawowa, murowana z cegły palonej, pokryta dachówką. Kościół nietynkowany, wzmocniony murami oporowymi. Prezbiterium jest niższe od całości kościoła, wieloboczne, przesklepione. Nad nawą znajduje się strop z belek (płaski). " - wiki

Zalewły witacz
Zaległy witacz © yurek55
Gmina Biesiekierz
Gmina Biesiekierz © yurek55

Pomorskie drogi, pod spodem bruk, na wierzchu asfalt
Pomorskie drogi, pod spodem bruk, na wierzchu asfalt © yurek55
Drzewa przy drodze, to mokry sen wszystkich antagonistów morsa. :)

Aby podważyć brak korelacji w przypadku drzew przy drogach, trzeba mieć dowody, czyli zrobić analizę statystyk policyjnych dla wybranych dróg z czasów gdy były drzewa i gdy ich nie ma.
- 21:00 niedziela, 12 sierpnia 2018 | linkuj
Morsie - tak z ciekawości zapytam - masz prawo jazdy ? Katarzyna Lubnauer - 19:31 niedziela, 12 sierpnia 2018 | linkuj
Oelka. Zawsze można podważyć, że w Polsce jest inaczej niż we Francji czy Szwecji.
- 10:53 niedziela, 12 sierpnia 2018 | linkuj
Mors: Praca naukowa nie jest tendencyjna. Nauka to nie polityka. Tu każda publikacja w czasopiśmie naukowym przechodzi weryfikację u recenzentów. A potem jeszcze jest weryfikowana przez kolejne zespoły pracujące nad tym tematem. Nie ma zmiłowania. Jeśli można udowodnić, że ktoś się pomylił to badacze to zrobią bez żadnych wątpliwości.
Jeśli więc kilka niezależnych grup pokazuje brak korelacji pomiędzy wycięciem drzew a wzrostem bezpieczeństwa na drodze, to tak po prostu jest.
- 22:26 sobota, 11 sierpnia 2018 | linkuj
Wg mnie najłatwiej w**jebać auta :P niż drzewa.
Mandat od 10 000 do 100 000 + konfiskata = Polska po miesiącu byłaby mocarstwem :O
Z aut pożytków nie ma - to zło gorsze niż Facebook. A drzewa są piękne.
A ile ludzi miałoby przedłużone życie .... ho ho ho.

Oczywiście pojazdy uprzywilejowane zostają, bo wiadomo ratują życie.
- 21:24 sobota, 11 sierpnia 2018 | linkuj
Na niektóre sytuacje nie mamy wpływu. Każdy z nas codziennie ryzykuje na rowerze, a nawet i na pieszo.
Ale tam, gdzie łatwo można coś poprawić, to nie można szukać wymówek.
- 20:35 sobota, 11 sierpnia 2018 | linkuj
no to jak poprawisz bezpieczeństwo na drodze jak ktoś Ci jedzie z nad przeciwka ?
Po drodze drzew nie ma. Są słupki ,a dalej pola ...
Jestem za tym by drzewa zostawić - a zabierać auta już po 10 punktach karnych - dożywotnio !!
- 15:13 sobota, 11 sierpnia 2018 | linkuj
K78: ale zrozum, że celem nie jest szukanie winnych. Celem jest poprawa bezpieczeństwa - także tych niewinnych uczestników wypadków.
- 21:15 piątek, 10 sierpnia 2018 | linkuj
Przeczytałem, i śmiem wątpić. Naukowcy już nie raz popisali się tendencyjnością...
- 21:14 piątek, 10 sierpnia 2018 | linkuj
Mors. Przeczytaj całość tego co napisałem, a nie tylko ostatnie zdanie, zanim zaczniesz pisać o wadach drzew.
- 08:25 piątek, 10 sierpnia 2018 | linkuj
Ale zrozum że obwiniasz sam skutek a nie przyczynę.

Co z tego jak wytniesz drzewa jak za 100 m kierowca walnie w drugiego kierowcę jadącego na przeciwnym pasie.
Ja poszłabym dalej - zabroniłabym jeździć autami. Tylko rowery, a w dalsze podróże konie :P - tak jak było 100 lat temu
- 20:58 czwartek, 9 sierpnia 2018 | linkuj
Ale zrozum, że nie zakażesz ludziom być głupim. Ale przynajmniej można chociaż zakazać palenia ognisk oraz wyciąć drzewa. ;p
- 20:42 czwartek, 9 sierpnia 2018 | linkuj
No nie do końca. Gdyby wujek był mądrzejszy - nie doszło by do tego, miałbyś rowery i dębice

Tak samo gdyby kierowca jechał normalnie - mój brat by żył, miałby 45 lat i pewnie dzieciaki starsze od mojego Arka

Obie te śmierci są przez głupotę człowieka - a nie przez żywioł czy przyrodę.
- 20:05 czwartek, 9 sierpnia 2018 | linkuj
No więc właśnie. Zauważyłaś już, że ogień = pożar. Tak samo to działa z drzewami i śmiercią.
- 19:53 czwartek, 9 sierpnia 2018 | linkuj
a tego nie wiadomo....co by było gdyby - niestety :(
Zauważ że gdyby nie było ognia, to może nadal miałbyś swoje wszystkie rowery + dębice i wujek by żył ...
- 19:39 czwartek, 9 sierpnia 2018 | linkuj
A gdyby tam, zamiast drzewa, były krzaki albo płytki rów, to "idiota" nikogo by nie zabił. Zauważyłaś?
- 19:18 czwartek, 9 sierpnia 2018 | linkuj
Miałam brata (ciotecznego) - zginął w wypadku 30 lat temu przez drzewo...miał tylko 17 lat.
Był pasażerem idiota prowadził i myślał że jest królem szos :(
Zabił jego, siebie i jeszcze 2 kumpli, a jeden koleś przeżył ....
Całą winę zwalam na tego kierowcę - nie na drzewo, a bardzo ciężko przeżyłam tą śmierć ;(( przez długie lata całe to zdarzenie trawiłam ....

Wątpię też, by jego matka obwiniała drzewo ....;/

Gimbusy się skończyły i Arek załapał się na nową reformę edukacji :P
- 17:09 czwartek, 9 sierpnia 2018 | linkuj
K78: a Ty nie umiesz chyba czytać ze zrozumieniem, bo wielokrotne tłumaczenia nic nie dają :(( rozplaszczy Cię ktoś kiedyś na drzewie to może wtedy się zrozumiemy... ;p

PS. sama masz więcej wspólnego z gimnazjum (poprzez Syna). ;p Przecież gim są od rocznika 1986 i koło nich nawet nie stałem. ;pp

Oelka, Malarz: cały czas, z uporem maniaka, trzymacie się kurczowo drzew, ignorując fakt, że krzaki mają o wiele więcej zalet jednocześnie nie mając drzewnych wad.

A najbardziej spowalniają drogi takie jak na ostatnim foto, albo jeszcze gorsze...

Y55: Ty chyba nie wiesz, co jest w Grzybowie- jakbyś wiedział, to byś nie błąkał się po pobliskich gminach. :)
- 16:36 czwartek, 9 sierpnia 2018 | linkuj
Ja doceniam w tych drzewach niższą tem, piękno i że dają domek różnym stworzeniom.
A Mors chce to wszystko zniszczyć :( bo barany nie umieją jeździć po drodze :(((
- 06:41 czwartek, 9 sierpnia 2018 | linkuj
Gdy jadę rowerem, to doceniam cień jaki dają drzewa przy drodze.
- 04:23 czwartek, 9 sierpnia 2018 | linkuj
Właśnie mam namierzone trzy prace naukowe pokazujące na brak korelacji pomiędzy wycięciem drzew a wzrostem bezpieczeństwa na drodze. A nawet pokazujące odwrotną korelację, gdy brak drzew wpływa na wzrost prędkości i spadek bezpieczeństwa. Takie wnioski wychodzą z badań francuskich, czy szwedzkich. A sam to takie zachowanie sprawdzałem w praktyce w sobotę pomiędzy Pęcicami a Komorowem.
Warto docenić drzewa.
- 22:42 środa, 8 sierpnia 2018 | linkuj
haha - ciesz się że te drzewa miałeś - przynajmniej przyjemniej się jechało....Mors to gimbus i docenić przyrody nie umie :P
- 20:50 środa, 8 sierpnia 2018 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa erwow