Piątek, 18 września 2015 Kategoria 50-100

Nowe drogi rowerowe

Dawno już nie byłem w okolicach Rembertowa, a dziś trafiła się okazja żeby tam pojechać. Gdy już załatwiłem zleconą sprawę, czyli odebrałem zakupione zabawkli, postanowiłem zatoczyć zgrabne kółeczko i wrócić Trasą Armii Krajowej. Na wyremontowanej już wreszcie do końca ulicy Żołnierskiej, będącą częścią drogi Nieporęt - Rembertów, pojawiła się piękna droga dla rowerów. Daleko nią nie pojechałem, bo skręciłem do Ząbek, ale jeszcze kiedyś to sprawdzę. W Ząbkach za to nic się nie zmieniło, korek jak zawsze na całej długości Łodygowej, aż do Radzymińskiej. Ponieważ dziś nigdzie mi się nie spieszyło, postanowiłem nie jechać najprostszą drogą na Bródno, lecz skręciłem w prawo w las i po chwili dojechałem do jakiejś jednostki wojskowej. Na mapie jest to zaznaczone jako Fort Lewicpol, ale ja dotychczas nie miałem pojęcia, ani o wojsku, ani o Forcie w tym miejscu. Tak czy owak musiałem zawrócić, ale po chwili skręciłem w pierwszą dróżkę leśną, potem w następną i raptem znalazłem się na zapleczu Liroya na Targówku. Stamtąd drogą rowerową dotarłem do Modlińskiej, przejazd na drugą stronę nadal sprawia trochę kłopotów, ale potem wjazd na most i... niespodzianka. Za mostem wzdłuż trasy jest już przejezdna  droga dla rowerów.  Wprawdzie jeszcze trwaja jakieś roboty wykończeniowe, ale odcinek od mostu, do Cmentarza Powązkowskiego można całkiem wygodnie przejechać. Nareszcie!
Fota z mostu być musi
Czerwony dwupłatowiec na niebie © yurek55
Znowu fotka z mostu
Znowu fotka z mostu © yurek55
Można już jeździć wygodnie i bezpiecznie
Można już jeździć wygodnie i bezpiecznie © yurek55
Droga rowerowa
Droga rowerowa © yurek55
Dedeerka na wypasie
Dedeerka na wypasie © yurek55
Jest wreszcie dobry dojazd rowerowy
Jest wreszcie dobry dojazd rowerowy © yurek55
Pomnik 27 Wołyńskiej Dywizji Piechoty AK - Skwer Wołyński
Pomnik 27 Wołyńskiej Dywizji Piechoty AK - Skwer Wołyński © yurek55
Napis na płycie: BIEGLIŚMY, LECZ ŚMIERĆ MIEWAŁA BLIŻEJ, GDYŻ SZŁA OD WSPÓŁZIOMKÓW © yurek55
Czerwony samolot na warszawskim niebie
Czerwony samolot na warszawskim niebie © yurek55
Drugi wyjazd wieczorny bez mapki.