Informacje

  • Wszystkie kilometry: 146721.86 km
  • Km w terenie: 2657.65 km (1.81%)
  • Czas na rowerze: 312d 09h 29m
  • Prędkość średnia: 19.53 km/h
  • Więcej informacji.
baton rowerowy bikestats.pl ... i w latach poprzednich

AD 2023 button stats 
bikestats.pl

AD 2022 button stats 
bikestats.pl

AD 2021 button stats 
bikestats.pl

AD 2020 button stats 
bikestats.pl

AD 2019 button stats 
bikestats.pl

AD 2018 button stats 
bikestats.pl

AD 2017 button stats 

bikestats.pl

AD 2016 button stats 

bikestats.pl

AD 2015 button stats 

bikestats.pl                   AD 2014 button stats 

bikestats.pl                   AD 2013 button stats 

bikestats.pl                   AD 2012 button stats 

bikestats.pl                  AD 2011 Gminobranie



Pogoda na rower

Pogoda Warszawa

Moje rowery

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy yurek55.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Sobota, 18 kwietnia 2015 Kategoria <50

Bulwary wiślane-studium problemu

Prognozy pogodowe nie były najlepsze i chwilami wydawało się, że deszcz lunie lada chwila. W połączeniu z zimnym wiatrem i temperaturą około 5 stopni, był to powód więcej niż wystarczający, by skutecznie odstraszyć mnie od wyprawy poza miasto. Na trasie mojej dzisiejszej wędrówki znalazły się za to osławione bulwary wiślane. Decyzja o ich rewitalizacji zapadła we wrześniu 2012 r. Przetarg na budowę wygrała Hydrobudowa Gdańsk. Wykonawca złożył najniższą ofertę – 123 mln zł, dzięki czemu pokonał Skanska (oferta za 132 mln zł) Bilfinger Berger (135), Budimex (147 mln), Warbud (153 mln), Mostostal Warszawa (168 mln) i Energopol-Szczecin (176 mln). Termin prac okreslono na 18 miesięcy, czyli pierwszy termin oddania, to połowa ubiegłego roku. Oczywiście, jak to w Warszawie, był on wielokrotnie przedłużany, aż wreszcie w styczniu tego roku Hydrobudowa złożyła wniosek o upadłość i wtedy wreszcie miasto rozwiązało z nimi umowę.
"Mimo konieczności rozwiązania umowy z Hydrobudową Gdańsk robimy wszystko, aby pierwszy etap budowy bulwarów zakończyć jak najszybciej. Dlatego też zaangażowaliśmy miejską jednostkę, czyli Zakład Remontów i Konserwacji Dróg, która jest gwarantem szybkiego i sprawnego dokończenia prac – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy."
Nie wiadomo, czy śmiać się, czy płakać na takie wyjaśnienia, prawda? Ale władze Warszawy uważają jak zwykle, że mieszkańcy łykną każde gówno, jakie się im wetknie. Skoro bowiem jest tak, jak mówi Olszewski, to dlaczego od początku nie realizowała tej inwestycji spółka miejska? Może dlatego, że w radzie nadzorczej Hydrobudowy Gdańsk, na miesiąc przed przetargiem znalazł się pan Piotr Polaszczyk, obecnie Piotr P? Tak, tak, to ten sam co go Prezydent Komorowski nie zna, a pewnie Hanna Gronkiewicz Waltz, również. Facet z przeszłością w Wojskowych Służbach Informacyjnych, zamieszany w dotąd nieosądzony przekręt z wyłudzeniem 116 milionów kredytów z PKO BP i głośniejszą, bo niedawną, aferę w SKOK Wołomin i zlecenie pobicia szefa KNUF. Żeby nie było, że jestem uprzedzony politycznie, proponuję lekturę artykułu o nim w  "Polityce"
To tyle na ten temat. Jeśli ktoś chce więcej, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "bulwary wiślane warszawa", albo "piotr polaszczyk".
A teraz krótka fotorelacja.
Początek, za Mostem Gdańskim jest skończony od dawna i z wiatrem w plecy pedałowało się wspaniale.

Bulwar nad Wisłą, w oddali Most Śląsko-Dąbrowski
Bulwar nad Wisłą, w oddali Most Śląsko-Dąbrowski © yurek55

Wiem, szału nie ma. Kokpit
Wiem, szału nie ma. Kokpit © yurek55

Koniec bulwaru
Koniec bulwaru © yurek55
Teraz wystarczy po skarpie wepchnąć rower pod górkę i okazuje się, że ogrodzenie do samej jezdni wreszcie zniknęło i można już wygodnie jechać dalej. Jest przejazd!
Jest przejazd! © yurek55
Za Mostem Śląsko Dąbrowskim sytuacja wygląda gorzej i nie wierzę w kolejny termin oddania, czyli lato tego roku. Nie widziałem żadnych maszyn, żadnego śladu niedawnej aktywności, ale może się mylę. Trzeba by w tygodniu tam pojechać i zobaczyć, czy pracują, bo może w miejskich spółkach sobota to też dzień święty. A pracę trzeba szanować, wtedy na dłużej jej wystarczy.
Zmieniamy Warszawę - teraz czas na bulwary wiślane. Nadal aktualne od 4 lat
Zmieniamy Warszawę - teraz czas na bulwary wiślane. Nadal aktualne od trzech lat © yurek55

Centrum Nauki Kopernik
Centrum Nauki Kopernik © yurek55
Vmax na zjeździe przy UKW na ulicy Dewajtis

  • DST 33.00km
  • Czas 01:37
  • VAVG 20.41km/h
  • VMAX 41.80km/h
  • Temperatura 6.0°C
  • Sprzęt Dar Losu
  • Aktywność Jazda na rowerze

Komentarze
Ojtam, ojtam! Przekręcił się trochę...;)
yurek55
- 19:16 poniedziałek, 20 kwietnia 2015 | linkuj
Kokpit - dzwonek nadal badziewnie założony :D
Katana1978
- 17:08 poniedziałek, 20 kwietnia 2015 | linkuj
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zybko
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]


Blogi rowerowe na www.bikestats.pl