Sobota, 26 lipca 2014

Rowerowe impresje

Po dłuższej przerwie wybrałem się dziś na poranną przejażdżkę przedśniadaniową. Postanowiłem pojechać nad Wisłą, Wałem Zawadowskim,  a wrócić drogą techniczną Powsin - Wilanów. Jadąc drogą do Mostu Siekierkowskiego, z daleka widziałem rowerzystę po 70 - ce zamiatającego gałęzią drogę dla rowerów. Gdy podjechałem bliżej zobaczyłem, że ddr usiana jest rozbitym szkłem, ale były i pokaźne kawały kilkunastocentymetrowe. Zatrzymałem się kilkanaście metrów i też zacząłem zbierać szkło, bo i w tym miejscu też spadły fragmenty szklanej osłony trafione przez samochód. Pomyślałem sobie, że gdyby w czasie tego wypadku dołem jechał rowerzysta, to mógłby nie przeżyć trafienia spadającą ze sporej wysokości taflą szkła. Nikt nie zna dnia, ani godziny.
Ponieważ na górze fragmenty osłony jeszcze zostały, użyłem aplikacji 19115 i zgłosiłem zagrożenie i w poczuciu dobrze spełnionego obowiązku, mogłem wreszcie pojechać dalej.

Trasa Siekierkowska
Trasa Siekierkowska © yurek55

A dalej na Wale Zawadowskim spotkałem jadącą z naprzeciwka dużą grupę cyklistów na mtb i to w dość zaawansowanym wieku, tzn. mniej więcej w moim. Wszyscy, albo prawie wszyscy, powiedzieli lub odpowiedzieli "cześć", pozdrowili, pomachali - to rzadkie niestety zachowanie wśród rowerowej braci. W dalszej części podróży, jadąc gładkim asfaltem Wału Zawadowskiego i słuchając śpiewu skowronków nad polami, zrobiłem coś, czego się wstydzę i za co mogłem tylko powiedzieć, "przepraszam". Jadący na szczęście w bezpiecznej odległości za mną rowerzysta, skwitował mój manewr ze stoickim spokojem mówiąc: - Czasem warto obejrzeć się za siebie, zanim to się zrobi. A co ja takiego zrobiłem? Postanowiłem zawrócić, bo przejechałem skręt w prawo i bez oglądanie się, zwolniłem i zawróciłem. Samochód albo motor bym słyszał i bym tak nie zrobił, o rowerzyście, który może mnie wyprzedzać przy 30km/h jakoś nie pomyślałem...Wstyd!
W powrotnej drodze, w Wilanowie, spotkałem grupkę pozytywnie zakręconych młodych ludzi, umawiających się na wspólny trening. Chwilkę z nimi pogadałem i nawet mi zaproponowali, żebym się przyłączył, bo to "otwarty trening", ale gdzie mnie do takich młodych szczubrysiów, bestiaheniu może by z nimi mógł pojechać, nie ja. Ale sympatyczne chłopaki, nawet sobie zdjęcie pozwolili zrobić, z zastrzeżeniem "że to nie do Playboya":)

Zbiórka przed treningiem
Zbiórka przed treningiem © yurek55

Po powrocie do domu, szybka toaleta, śniadanie i reszta dnia na działce. Dziś przekroczyłem 6 000 km w tym roku, brakuje jeszcze 4kkm do założeń planu na ten rok. Powinno się udać.