Środa, 4 czerwca 2014 Kategoria 50-100

Dzień wolności na rowerze

Nie byłem zainteresowany uczestniczeniem w obchodach tzw. "odzyskania wolności" na Placu Zamkowym, ale pojechałem tam z ciekawości, zobaczyć jak to wygląda.

Plac Zamkowy w dniu wizyty Prezydenta Obamy w Warszawie
Plac Zamkowy w dniu wizyty Prezydenta Obamy w Warszawie © yurek55
Bramki antydetekcyjne do wykrywania metali
Bramki antydetekcyjne do wykrywania metali © yurek55
Strefa bezpieczeństwa
Strefa bezpieczeństwa © yurek55
Biało-czerwone Krakowskie Przedmieście
Biało-czerwone Krakowskie Przedmieście © yurek55
Pałac Prezydencki 25 lat wolności
Pałac Prezydencki 25 lat wolności © yurek55
Klisze: Brama Stoczni '80 - Mazowiecki'89 - Gary Cooper ze znaczkiem
Utrwalone i powielane klisze: Brama Stoczni'80 - Mazowiecki'89 - Gary Cooper ze znaczkiem "Solidarności"- napis "solidarycą" © yurek55
Ponieważ miał się tam pojawić sam Barack Obama, zastosowano środki bezpieczeństwa na skalę totalną. Pomijam policjantów co 50 metrów, ale helikoptery policyjne i wojskowe na niebie, pontony jednostki "Grom" na Wiśle, a nawet przelot eskadry F-16, to daje  obraz oblężonego i sparaliżowanego korkami miasta.

Ponieważ nie miałem co tam dłużej robić pomyślałem, że pojadę prosto Radzymińską do Trasy Toruńskiej i tam wracając przetestuję drogę dla rowerów. W trakcie jazdy jak zwykle wyszło, że trochę zmieniłem założenia, bo skręciłem z Radzymińskiej w ulicę Bystrą i przez Ząbki i Zielonkę dotarłem do Marek i dopiero stamtąd zawróciłem do Trasy. A w Ząbkach byłem świadkiem akcji gaszenia, a właściwie dogaszania blaszanej szopy na działkach: jeden strażak z sikawką, drugi odciągał rękami blachy sprawdzając pogorzelisko, a reszta załóg z czterech (sic!) jednostek ratowniczych patrzyła, rozmawiała, paliła papierosy... Była na miejscu także policja i pogotowie. Zapewne wszyscy zaliczą statystycznie udział w akcji, prawda?

"Moja mowa, krótka mowa:niechaj żyje straż ogniowa":) © yurek55
Reszta strażaków, ok. 15 nie zmieściła się w kadrze.

Drogą dla rowerów wzdłuż Trasy Toruńskiej jechałem pierwszy raz od oddania całości do użytku. Wcześniej jechałem "na dziko" poszczególnymi fragmentami, niekiedy przenosząc rower, a niekiedy jadąc przez plac budowy, więc teraz miałem okazję przekonać się, jak jest po ukończeniu. Od strony północnej mamy 5,5 km niezłej drogi, aż do szkoły przy Rembielińskiej, z zaledwie jednym  krawężnikiem gdzie trzeba hamować. Przy szkole wystarczy znieść rower po kilku schodach i przejechać pod Trasą na drugą stronę i po pokonaniu kilku krętych zjazdów i podjazdów, można przejechać jeszcze 1,5 km i dojechać do Jagiellońskiej, gdzie przy FSO droga się kończy.
Droga rowerowa płd. strona Trasy Toruńskiej
Droga rowerowa płd. strona Trasy Toruńskiej © yurek55
Jazda bez trzymanki:)
Jazda bez trzymanki:) © yurek55

Na zakończenie.
W obchodach dnia wolności brakuje najważniejszych aktorów tych wydarzeń, brakuje tych strajkujących robotników, dzięki którym Komorowski, Tusk i inni politycy mogą dziś fetować przywódców innych państw na Placu Zamkowym. I nie ma już też, tych zakładów pracy gdzie ci robotnicy pracowali. Słów podziękowania dla "Solidarności" też nie usłyszałem. To boli.

Zasadnicza różnica między świętem establishmentu 4 czerwca i Świętem Niepodległości jest taka, że 4 czerwca mimo żenującej propagandy za udziałem społeczeństwo ma tę rocznicę centralnie i głęboko. A 11 listopada mimo żenującej propagandy przeciwko udziałowi, społeczeństwo głosuje nogami w marszach i wiecach.
teich
- 17:29 wtorek, 10 czerwca 2014 | linkuj
faktycznie od 8 października 2013 w dzień nie są obowiązkowe przednie lampki- zwracam honor :)
- 20:44 środa, 4 czerwca 2014 | linkuj
To wskaż mi przepis który nakazuje posiadanie światła z przodu w rowerze. W dzień mogę lampki wozić w plecaku i policjant nie może dać mi za to mandatu.
- 20:28 środa, 4 czerwca 2014 | linkuj
Nie raz mam wrażenie że "władza" cały czas świętuje ...
Jurek57
- 20:20 środa, 4 czerwca 2014 | linkuj
A wiesz że możesz dostać mandat za brak lampki.
Mi policja po wypadku sprawdzała dokładnie rower czy ma lampki, dzwonek i sprawne hamulce.
- 20:11 środa, 4 czerwca 2014 | linkuj
Lampkę zakładam jak jest ciemno, albo jak deszcz pada. A ponieważ po ciemku nie jeżdżę i w deszczu też, to... A dzwonkowi dopiero teraz na zdjęciu się przyjrzałem i rzeczywiście dziwnie. Ale już teraz wiem, dlaczego tak trudno mi zadzwonić na kogoś, dziękuję:) Będę musiał go chyba przemontować jakoś.
- 18:44 środa, 4 czerwca 2014 | linkuj
UUU Yurek bez lampek jeździ :P
Trochę dziwnie masz zamontowany dzwonek ...:P
Przez Bramkę antydetekcyjną z moją nogą bym nie przeszła, heh musiałabym mieć ze sobą rtg heh
- 17:42 środa, 4 czerwca 2014 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ypang