Informacje

  • Wszystkie kilometry: 146621.21 km
  • Km w terenie: 2657.65 km (1.81%)
  • Czas na rowerze: 312d 04h 09m
  • Prędkość średnia: 19.53 km/h
  • Więcej informacji.
baton rowerowy bikestats.pl ... i w latach poprzednich

AD 2023 button stats 
bikestats.pl

AD 2022 button stats 
bikestats.pl

AD 2021 button stats 
bikestats.pl

AD 2020 button stats 
bikestats.pl

AD 2019 button stats 
bikestats.pl

AD 2018 button stats 
bikestats.pl

AD 2017 button stats 

bikestats.pl

AD 2016 button stats 

bikestats.pl

AD 2015 button stats 

bikestats.pl                   AD 2014 button stats 

bikestats.pl                   AD 2013 button stats 

bikestats.pl                   AD 2012 button stats 

bikestats.pl                  AD 2011 Gminobranie



Pogoda na rower

Pogoda Warszawa

Moje rowery

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy yurek55.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Wtorek, 26 listopada 2013

W robocie u towarzysza Karola Wójcika

Wiecie gdzie pracował tytułowy działacz komunistyczny i związkowy, patron szkoły, fabryki i ulicy, zanim Niemcy wywieźli do do Oświęcimia w 1940 roku? W Warszawskiej Fabryce Drutu, Sztyftu i Gwoździ na Szmulkach, a konkretnie na Objazdowej. Teraz wprawdzie adres jest inny, bo wjazd jest od Wojnickiej 2, ale to ta sama fabryka. Wprawdzie działalność produkcyjną zakończyła w 2000 roku, ale nadal wiele budynków jest wynajmowana i coś tam się dzieje, m.in. paintball, szwalnie, kowalstwo, odlewnictwo, obróbka skrawaniem itp. Ja pojechałem tam po to:

Sutanny i habity też szyją © yurek55

Obiekt od 2010 roku jest wpisany do rejestru zabytków, co jak pokazują liczne przykłady, nie chroni przed dzikim wyburzeniem. Na razie stoi.

"Drucianka" od środka © yurek55

Warszawska Fabryka Drutu i Gwoździ im. Karola Wójcika © yurek55

Zakład Sprężyn Motoryzacyjnych im. K. Wójcika (od 1977 fila FSO) © yurek55

Belgijska fabryka Drutu w Warszawie © yurek55

Budynek administracyjny widok z wewnątrz zakładu © yurek55

Budynek portierni widok z wewnątrz zakładu © yurek55

"Największą wartość spośród całego zabytkowego zespołu zabudowań przedstawia budynek portierni oraz budynek administracyjny. Oba z nich są przykładami popularnego na przełomie XIX i XX wieku tak zwanego stylu "ceglanego", typowego dla ówczesnej architektury municypalnej i przemysłowej. Wykonane zostały z czerwonej, nieotynkowanej cegły. Zdobienia elewacji tych budynków nawiązują do form neogotyckich. Szczególnie interesujące jest częściowo zachowane wyposażenie wnętrza budynku biurowego, w którym mieściło się również luksusowe mieszkanie dyrektora fabryki."
Lepsze zdjęcia są tutaj
A zanim dotarłem na Wojnicką taki ciekawy budyneczek po drodze dostrzegłem.

Drewniak wielorodzinny na Kawęczyńskiej © yurek55

To tyle historii na dziś. A z współczesnych rzeczy, krzyż. Ten ma dopiero 16 lat i postawiony został dla upamiętnienia V pielgrzymki papieskiej w 1997 roku.

Krzyż u zbiegu Kinowej i Al. St. Zjednoczonych © yurek55

Krzyż i gołębie z działek © yurek55

I już całkiem na koniec drzewo, a właściwie to, co pozostało, które pokazywałem 17 listopada

Drzewa nadgryzionego przez bobry już nie ma © yurek55

.
.
  • DST 51.00km
  • Czas 02:50
  • VAVG 18.00km/h
  • Temperatura 1.0°C
  • Sprzęt Wheeler
  • Aktywność Jazda na rowerze

Komentarze
Ładna trasa jak na taką pogodę
jolapm
- 19:11 środa, 27 listopada 2013 | linkuj
W tej chwili toczy się awantura o Park w Michałowie, jest to teren na końcu Kawęczyńskiej. Jedyny zielone miejsce w tym rejonie Pragi.
Drogowcy chcą bowiem budując przez jego środek dwujezdniową, sześciopasmową ulicę dokorkować samochodami Targową.
oelka
- 01:04 środa, 27 listopada 2013 | linkuj
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa iepat
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]


Blogi rowerowe na www.bikestats.pl